”Vi är väldigt glada och stolta över att TCS och Lidingöloppet fortsätter sitt mångåriga samarbete. Det är en stor förmån att ha en så stark och kunnig titelsponsor. TCS håller ju motion, fysisk aktivitet och löpning väldigt högt, vilket tydligt tar sitt uttryck i alla aktiviteter de gör kopplat till TCS Lidingöloppet. Tillsammans kommer vi fortsätta driva folkhälsofrågor och få fler människor i rörelse. Vi kommer också att jobba hårt med miljöfrågor på olika sätt. Vi ser fram emot att lyfta TCS Lidingöloppet till nya höjder under kommande år”, säger Krister Svensson, generalsekreterare för TCS Lidingöloppet.
Samarbetet mellan Lidingöloppet och TCS har pågått sedan 2016 och innebär att TCS bidrar med teknisk expertis och hållbarhetskompetens. TCS har också utvecklat och tillhandahåller loppets officiella tävlingsapp som ger både löpare och åskådare en förbättrad upplevelse.
Shreerang Talekar, chef för TCS i Sverige och Norden, framhåller samarbetets betydelse: ”TCS Lidingöloppet är så mycket mer än världens största terränglopp. Det representerar även TCS arbete med att främja hälsa och välmående, vårt engagemang i de miljöer och samhällen där vi är verksamma och vårt arbete med hållbarhet. Vilket är i linje med de kärnvärden och den anda som präglar TCS Lidingöloppet. Vi ser fram emot många fantastiska stunder under kommande år med TCS Lidingöloppet.”
Årets TCS Lidingöloppet, som markerar 60-årsjubileet för loppet, förväntas locka över 35 000 deltagare och 70 000 åskådare. Deltagare från över 75 länder kommer till Lidingöloppet, där distanserna varierar från 1,7 till 30 km, vilket gör att det finns en utmaning för alla.
För TCS är sponsorskapet ett led i företagets bredare satsningar inom sportvärlden. De har sedan tidigare titelsponsorskap för maraton i London, Amsterdam och New York, samt flera andra globala lopp.