eventeffect.se
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Årets eventchef

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2021-09-06 | Annons | LLB Expo

LLB Expo i ny kostym till våren

I maj är det nystart för LLB Expo, som är tillbaka efter pandemin. Mässan kommer ha ett starkt fokus på nätverk och att bli en mötesplats för branschen – samtidigt som den ska inspirera till nya affärsmöjligheter. 

LLB Expo i ny kostym till våren

LLB Expo, tidigare LLB-mässan, har funnits sedan 90-talet och har genom åren lockat besökare från hela Sverige. Här har stora utställare mött frilansande tekniker inom ljud, ljus och bild. Mässan är tillbaka efter pandemin och öppnar upp portarna 10-12 maj 2022. Med ett ökat fokus på nätverk och att öppna upp för nya deltagare, hoppas arrangörerna på en nystart för mässan.  Niclas Arvidsson tog över ordföranderollen i branschorganisationen LLB under 2019 och har, tillsammans med styrelsen, fokuserat på att förnya mässan. Mässan är känd för att vara en knytpunkt i branschen och en mötesplats för både små och stora aktörer. De marknadsundersökningar som LLB gjort under det senaste året talar sitt tydliga språk; att nätverka står högst upp på önskelistan inför mässan. Niclas märker att det finns ett uppdämt behov av att träffas, något som Christina Olsson, projektledare för LLB Expo, också håller med om. 

– Det går ofta att mäta pulsen på en mässa genom att lyssna på sorlet i mässhallen. På LLB Expo hänger besökarna kvar betydligt längre än på andra mässor och sorlet är nästan alltid högt och entusiastiskt, det är viktigt för den här branschen att kunna träffas fysiskt, berättar Christina.

För att skapa de bästa förutsättningarna för nätverk så kommer det finnas gott om mötesplatser och tid för att träffas. Men mässan öppnar även upp för fler besökare än tidigare och vänder sig mot en betydligt bredare målgrupp, som eventbolag och företag som har behov av att bredda sin teknik för att möta behoven i en allt mer digital värld. Syftet är att skapa de bästa förutsättningarna för att utvecklas, inspireras och nätverka på mässan och Terese Johansson, styrelseledamot i LLB, ser fram emot att välkomna en större målgrupp.

– Det har efterfrågats en större bredd på mässan, både från utställare och besökare, vilket vi jobbar med att förverkliga, så att mässan är en självklar mötesplats för branschens alla aktörer oavsett vilken del av den man är verksam i, säger Terese.

Niclas vill även bjuda in större IT-företag och tror att det kan skapa goda synergier mellan teknikleverantörer och IT-företag. 

–  Vårt stora mål är att få in IT-företagen för de har också en väldigt tydlig koppling till vår bransch.  För att vara en intressant IT-leverantör så behöver man paketera sitt innehåll på rätt sätt och här finns möjlighet till samarbete mellan leverantörer i vår bransch och de stora IT-företagen, säger Niclas. 

Även om målgruppen breddas så kommer mässan fokusera på ljud, ljus och bild-branschen. Vid sidan av nätverk och seminarier kommer nyheter att presenteras och mässan kommer även avslutas med en branschfest. 

 

Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

De bästa kandidaterna att rekrytera är ofta personerna som har jobb och är framgångsrika i sina uppdrag. Läsarna av Eventeffect jobbar i industrin, de finns på köparsidan och i eventbranschen. Gemensamt för dem alla är nyfikenheten och att de vill hålla sig uppdaterade. Rivstarta hösten i din verksamhet genom att rekrytera några superkrafter!

Skaffa licens & skapa ditt eget digitala event!

Skaffa licens & skapa ditt eget digitala event!

Efter semestern presenterar Onlinemassan.com ett helt nytt digitalt koncept. Leverantören har skapat en unik plattform till företag som väljer hybrid försäljning. Ett nytt kreativt sätt att arbeta effektivt både internt och mot kunder!

Ny teknik sparar 90% av hybridkostnader

Ny teknik sparar 90% av hybridkostnader

Dyra och tekniskt avancerade produktionskostnader har för många arrangörer varit en tröskel för att kunna erbjuda både fysiskt och digitalt deltagande. Därför lanserar Coeo nu en lösning, skräddarsydd för att lösa de vanligaste hybridbehoven och därmed spara stora kostnader för utrustning och teknikpersonal.

LLB Expo

LLB Expo är en mötesplats för allt inom event och upplevelseteknikbranschen. Ett event idag är mer komplex än någonsin och ger många möjligheter. Eter restriktionerna öppnar nu företag och branschen upp för helt nya former av möten och event, med fler parametrar och möjligheter än någonsin att jobba med.

På LLB Expo möter man proffsen direkt på plats och kan ställa frågor och få tillgång till de trenderna, framtidsspaningarna och nyheter som presenteras inom ljud, ljus, bild, event, scen, riggning, akustik och konferensteknik mm.

Aktuella seminarier från olika scener sker alla tre dagarna. LLB Expo ägs av branschföreningen LLB och är ett samarrangemang med Stockholmsmässan.

Kontaktuppgifter

Christina Olsson
christina.olsson@stockholmsmassan.se
070-789 42 28
www.llbexpo.se

 

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Nu söker vi Senior Event Manager för Mässor & Möten!
  • Teknik- och logistikansvarig Stockholm/Malmö
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager
  • Hummingbird söker en Project Coordinator
  • Account Manager till Koncept & Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Eventbyrå

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.
Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

De bästa kandidaterna att rekrytera är ofta personerna som har jobb och är framgångsrika i sina uppdrag. Läsarna av Eventeffect jobbar i industrin, de finns på köparsidan och i eventbranschen. Gemensamt för dem alla är nyfikenheten och att de vill hålla sig uppdaterade. Rivstarta hösten i din verksamhet genom att rekrytera några superkrafter!
Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Almedalsveckan 2022: Färre evenemang men besökarna väntas komma

— Jag tror Almedalsveckan vinner på att bara vara fem dagar och att besökarna kommer uppleva att det är en sund nivå nu när en del evenemang försvunnit, säger Mia Stuhre. Före pandemin var det många som upplevde att det var svårt att ens hinna besöka en bråkdel av alla de evenemang som erbjöds. Det finns en stor förväntan inför ...

Branschfolk

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

StoryTourist

Berättelser får nytt liv genom StoryTourists digitala upplevelseteknik

Branschfolk

Föreställ dig följande: du följer efter Sherlock Holmes längs Londons slingrande gator och gränder. Tillsammans ska ni lösa ett brott och nu letar du efter ledtrådar. I Köpenhamn strosar du längs kajen och utforskar strandpromenaden med berättelsen om den lilla sjöjungfrun som en röd tråd. StoryTourist är en ny digital upplevelse, där du som lyssnare kan kliva in i en berättelse och uppleva den på de platser där den utspelar sig.

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Aktuellt

Svenska Mässan Gothia Towers är en fantastisk mötesanläggning med ett brett utbud med allt från mindre styrelserum på 28:e våningen till kongresshall och stora mässytor.

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Folk i karriären

Micael Worbin blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

Han blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

På nytt jobb

Den 1 oktober börjar Micael Worbin som hotellchef för Skara Stadshotell. − Det känns väldigt spännande och jag ser fram emot hösten, säger Micael.

Han tar över som koncernchef för Carotte

Han tar över som koncernchef för Carotte

På nytt jobb

I en snart 8 år lång förändrings- och tillväxtresa har Christian Mertzig varit VD och Koncernchef för Carotte. Från augusti 2022 byter Carotte operativt ledarskap och Oscar Ohlsén tillträder rollen som Koncernchef för Carotte. Mertzig kvarstår som ägare och arbetande styrelseordförande med fokus på koncernens techinvesteringar.

Maria Skarve

Hon blir ny marknadchef på Svenska Möten

På nytt jobb

Nu är det klart att Maria Skarve blir ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.

Gästskribenter

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Gästskribent

Johan Strand är ny krönikör på Eventeffect, en kreativ idéspruta som med sin gedigna erfarenhet kommer att bjuda på reflektioner och insikter från mäss- och eventbranschens alla format. I denna krönika belyser han vikten av att branschens aktörer gemensamt lyfter blicken inför återstarten av mässor inför 2022.

Hur kommer vi mötas? – Ingmari Pagenkemper siar om framtidens event

Hur kommer vi mötas? – Ingmari Pagenkemper siar om framtidens event

Annons

Svinbra teknik, att fira de små sakerna och med upplevelser som ökar kreativiteten. Ungefär så tror nöjes- och Stockholmsprofilen, Ingmari Pagenkemper att vi kommer att mötas framöver.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff