Svenska Mötens satsar på ett nytt kunskapsforum för möten. M-Mötesplatsen, är organisationens största hittills.
Syftet är att öka kunskapen om möten och vara en samlande och inspirerande mötesplats för alla som leder, bokar eller upphandlar möten och konferenser.
Inspirerande och kunskapsbaserad mötesplats
– Vi vill skapa en inspirerande och kunskapsbaserad mötesplats där besökarna får aktivera sig och lära sig om allt som rör möten i praktiken, inte bara i teorin, säger Svenska Mötens marknadschef, Bibi Rydbacken som är projektledare för M-Mötesplatsen.
Syftet med M-Mötesplatsen är att vara en samlingsplats för ökad kunskap kring allt som rör möten – från möteskultur, olika mötesmetoder, verktyg för mötesledare och hållbarhetsfrågor, till upphandling och mötesbokning.
”Målet är inställt på att förbättra möteskulturen i Sverige”
– M är en del av vår kamp mot ”slösmöten” med målet inställt på att förbättra möteskulturen i Sverige. Vi vill också lyfta vikten av personliga möten och skapa förutsättningar för den magi som uppstår när människor möts, fortsätter Bibi Rydbacken.
Under dagarna kommer besökarna bland mycket annat att få prova på olika mötesmetoder, teambyggande aktiviteter och den senaste tekniken inom området i aktiva labbar.
Workshops
Ledande föreläsare och workshops kommer att inspirera på en rad ämnen och teman som rör möten.
Besökarna får också möta och inspireras av det hundratal små, stora, unika och kreativa mötesplatser från hela Sverige som ställer ut på mässan.
”M” äger rum på Stockholmsmässan i Älvsjö den 6-7 maj.