Det råder hård konkurrens i snacks-kategorin ute i butikerna. Därför väljer nu OLW, en del av Orkla, att lyfta nivån på hur de möter konsument mot konsumenten, både i och utanför butik.
– Vi sökte en partner som behärskar våra målgrupper fullt ut och som kan verka inom flera områden. Det handlar naturligtvis om kreativitet, men också om att ha en affärsmässig förståelse för att investeringarna ska reflekteras i försäljningen. Här stod verkligen United ut som började hela sin event-pitch inne ”i butiken” och därefter lät både fysiska aktiveringar och kommunikation följa detta, säger Sofia Johard, Senior Brand Manager på OLW.
Det första resultat av 360°-samarbetet ser vi redan om ett par veckor då OLW Snacksival ger sig ut på vägarna tillsammans med RIX FM Festival och Way Out West.
– För OLW gäller det att bygga varumärke och samtidigt öka försäljningen. Med Sveriges mest älskade snacksprodukter är vi övertygade om att detta är möjligt, och har tagit fram en tydlig strategi där eventet har en framskjuten roll. Vi har byggt upp en effektiv organisation för genomförandet och ser fram emot sommarens alla festivaler och möten med konsumenten, säger Henric Wacha, kundansvarig hos United.
Arbetsgrupp OLW
Karolina Magnusson, Marketing Manager OLW
Sofia Johard, Senior Brand Manager OLW
Jonathan Juwono, Shopper Activation Manager OLW
Arbetsgrupp United
Caroline Pivré, Projektledare
Jessika Bohlin, Projektledare (mammaledig)
Henric Wacha, Kundansvarig
Fredrik Nilsson, Creative Director
Henrik Friberg, Art Director