Onemotion IMC har sedan årsskiftet vuxit med ca 20 personer har idag drygt 70 anställda. Med fortsatt stark utveckling inom projekt och nya kunder tror man nu att byrån kommer nå 100 anställda under kommande affärsår. För att på bästa sätt utveckla personalen och samtidigt skapa förankring i företagsgruppens varumärken och kultur anställs Dominique Prewitt som ansvarig för utveckling av personal och varumärke.
Rollen kommer fokusera på att vidareutveckla personal och chefer och samtidigt säkerställa att processer och rutiner medger att bolagets kultur följer med tillväxten och att personalen trivs och utvecklas, vilket också förväntas synas i form av ökad produktivitet och en hälsosam arbetsmiljö.
”Dominique har en unik bakgrund, med mångårig erfarenhet, både från ledande positioner i byråvärlden och inom ledarskaps- och personalutveckling från konsultbranschen. Det lämpar sig otroligt väl för rollen att utveckla personal och varumärke i samklang.” säger Mats Mileblad, CEO på Onemotion IMC och fortsätter
”Detta speglar vår vision om ”världens bästa byrå- en byrå där både kunder och anställda trivs” där vi ger förutsättningar för varje anställd att verkligen lyckas och samtidigt hålla ihop vår leverans mot kund, även i kraftig tillväxt.
Dominique har under det senaste året arbetat med ledarskapsutveckling för Onemotion IMC som konsult via Framfot och känner därför väl både värdegrund och varumärke och får nu möjligheten att bli en integrerad del av den framtida utvecklingen av hela företagsgruppen och dess varumärken och tar även plats i koncernens ledningsgrupp.
”Vi har verkligen klickat under det samarbete jag haft med Ledningsgruppen och jag känner mig otroligt smickrad över att man har skräddarsytt en roll för mig som blir en mix mellan personalutveckling, aktiv coaching och marknadsföring, som på bästa sätt utnyttjar min bakgrund inom båda världar!” säger Dominique Prewitt, blivande head of culture and brand development, som tillträder sin roll på Onemotion IMC den 1/9.
Kommunikationsbyrån Onemotion IMC grundades 2003 och har sedan dess mött kunders behov av att bygga varumärke och lönsamma kundrelationer. Vår ambition är att vara världens bästa byrå, både att jobba med och på.
Vår reklamavdelning arbetar insiktsdrivet och kreativt med strategisk kommunikation som bygger starka varumärken. Oavsett om behoven är marknadsföring, varumärkesstrategi, reklam, PR eller design hjälper Onemotion IMC till med att identifiera möjligheter som gör varumärken mer älskade och mer lönsamma. Vårt andra huvudområde, event/brand experience, erbjuder helhetsansvar för konceptutveckling, design och produktion av fysiska, digitala och hybrida evenemang.
Onemotions IMCs styrka ligger i kommunikativ multikompetens. Som en del av företagsgruppen WOBI stöttas vi av Production Republic of Scandinavia, Ubiq och vVenues. Idag är vi ca 70 medarbetare bestående av strateger, kreatörer, projektledare och producerande personal. Vi finns i Stockholm och Göteborg och verkar även utanför Sveriges gränser.