eventeffect.se
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

Hallå där...

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » Månadens monter juni – Sollentuna Kommun

2017-06-24 | Workman | Annons

Månadens monter juni – Sollentuna Kommun

Vi lyfter här fram ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga uppdraget vi hade denna gång var att hjälpa Sollentuna Kommun inför deras deltagande under mässan SETT 2017. Läs om projektet och se fler bilder här.

Månadens monter juni – Sollentuna Kommun
Börja alltid med att fastställa målsättningen och syftet för att medverka på mässa 

Sollentuna Kommun önskade ställa ut på mässan för att locka till sig nya lärare till kommunen samt stärka relationen med sina nuvarande anställda lärare och pedagoger. Målsättningen var alltså att stärka statusen i att vara anställd i kommunen samt visa förnyelse samt kommande nyheter.

Var noga med att bestäma vilket budskap montern ska föra fram

Sollentuna Kommun hade inför vårt första möte tagit fram tre slagord
• ”Delad kunskap är större kunskap”
• ”Digitala lärmiljöer funkar hos oss”
• ”Med blicken mot horisonten”

Dessa slagord faller i samklang med Sollentuna Kommuns nya slogan ”Det är möjligt hos oss!” Till varje slagord fanns sedan ett flertal argument/bevis som stärkte och förklarade dess mening.

Så jobbade vi tillsammans med Sollentuna kommun:

1, Första möte initieras – idéer bollas – vi kommer med ett första förslag.

Efter ett första möte där idéer bollats mellan oss och Sollentuna Kommun togs ett flertal skisser fram med förklarande texter. Texterna beskrev både skissernas utformning men även deras idéer och tanker om hur dem skulle kunna hjälpa Sollentuna Kommun att uppnå sina mål under mässdeltagandet.

2, Presentation av färdig idé med skisser

Ett nytt möte hölls nu när våra idéer diskuterats hos kunden månadens monter juni – sollentuna kommuninternt och Sollentuna Kommun valde vilket förslag man ville gå vidare med. Vi omarbetade förslaget efter Sollentuna Kommuns önskemål och kunde nu presentera en färdig idé med skisser och offerter. Sollentuna Kommun valde att gå vidare med en ”öppen” monter med tre lägre väggar där vi byggde infällda nischer. Montern kommer få måtten: 6 x 4 meter.

3, Visualisering av budskap och visioner i montern

Syftet med nischerna var att placera föremål som hade koppling med de utvalda slagorden. Detta för Månadens monter juni – Sollentuna Kommunatt kunna visualisera de tankar och visioner man har inom kommunen. Symbolerna var även ett verktyg som skulle underlätta för personalen i montern vid samtal med besökare, exempelvis varför man valt att placerat äpplen i kunskapsdelen?

För att förstärka nischerna och dess innehåll installerade vi integrerad belysning. Där man enkelt kunde justera ljusets styrka med hjälp av en dimmer. Utöver väggarna med nischer skapades en avskild del där man kunde sitta ner och prata mer ostört med potentiella nya arbetskamrater. Med en skärm som integrerades i en av väggarna publicerade Sollentuna Kommun rörlig media. I ytterkant placerades ståbord samt broschyrställ. Där hade Sollentuna kommun personal som skulle ”fångar upp besökarna”.

4, Sollentuna Kommuns riktlinjer enligt deras Grafiska profil integreras i montern

Vid bekräftelse av upplägg på monter och offert så tog vi sedan fram det grafiska materialet med hjälp av Sollentuna Kommuns grafisk profil och riktlinjer.

Månadens monter juni – Sollentuna Kommun

5, Slutavstämning och konceptuppföljning

Inför mässan gjordes en sista avstämning med Sollentuna Kommun kring möbler och print för att säkerställa att allt fortfarande stämde enligt beställning.

6, Produktionen går igång och logistikplanering genomförs

Internt omvandlade vi dessa skisser och idéer till beställningar för bland annat snickeri samt grafisk produktion. Allt detta görs i våra interna affärssystem för att kunna hålla koll på beställningar och ledtider.

7, Projektledare och uppdragsgivare träffas på plats för avstämning, besiktning och kvalitetskontroll

Genom projektledning under byggnation av monter stod den klar utsatt tid, till dess att Sollentuna Kommun skulle komma för att kontrollera montern. Dagen innan öppningsdagen var vår projektledare för montern på plats för att säkerhetsställs att kundens förväntningar uppfyllts. De detaljer Sollentuna kommun önskade justera, justerades inför öppningen av mässan. Under genomförandet av mässan lagrade vi emballage från kundmaterial samt vår byggnation. Vi hade även en jour som patrullerade i lokalen för att assistera med eventuella problem som kunde uppstå under mässan (detta eftersom vi byggde fler montrar än endast Sollentuna Kommuns monter).

Hållbarhet i fokus – det lyckade mässprojektet gav mervärde på investeringen över lång tid för Sollentuna kommun

Vi försöker se möjligheter att i så stor utsträckning som möjligt finna hållbara lösningar och ge kunden idéer som ökar till hållbarhet och ökar miljötänk både hos oss själva och hos kunden. Kunden var väldigt nöjd med montern och önskade att vi efter demontering på mässan skulle installera delar av montern på deras kontor. Vi installerade en av deras väggar med nischer i Sollentuna Kommuns kommunalhus cirka två veckor efter SETT mässan.

Månadens monter juni – Sollentuna Kommun

Av: Susanne Sundström WorkMan Event

 

Har du sett våra andra montrar? 

Månadens monter september – Elektroskandia

Månadens monter augusti – Swedish Network of Convention Bureaus

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Workman producerar OKQ8-monter på Mello

Workman producerar OKQ8-monter på Mello

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för OKQ8 på Melodifestivalen. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Workman producerar Haugen-gruppen

Workman producerar Haugen-gruppen

Annons

Varje år går Nordens största Fast-food & Cafémässa i Stockholm. Här möts branschens ledande grossister, lokala leverantörer och nischade branschföretag. Schemat är fullspäckat med seminarier och andra aktiviteter, så som kaffeprovning och kurser i exempelvis tårtdekor och styckning.

Workman producerar Solera på VK Choice 2019

Workman producerar Solera på VK Choice 2019

Annons

VK-Choice är Choice Hotels årliga Vinterkonferens och innebär att Choice Hotel bjuder in både egen personal och sina leverantörer till ett tre dagars event i Stockholm. Förutom galamiddag, maffiga shower på scen samt sena utekvällar så pågår det även en leverantörsmässa under lördag och söndag.

Workman producerar Björn Lundéns monter

Workman producerar Björn Lundéns monter

Annons

Ekonomi & Företag är en mässa som går på Kistamässan årligen. På mässan samlas branschledande företag för att ta del av nyheter och trender samt för att marknadsföra sig. En kombination av attraktiva utställare och bra talare lockar över 3 000 besökare.

Månadens monter: Synologen av Workman Event

Månadens monter: Synologen av Workman Event

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Synologen på Optikmässan på Kistamässan. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning inomhus för TUI inne på Stockholms Centralstation. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Månadens monter: Rototilt av Workman Event

Månadens monter: Rototilt av Workman Event

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning utomhus för Rototilt på Svenska Maskinmässan. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Månadens monter: PCB Connect av Workman Event

Månadens monter: PCB Connect av Workman Event

Annons

Vi presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga uppdraget vi hade denna gång var att skapa en monter för PCB Connect på S.E.E. i Kista.

Månadens monter maj – Profoto på branschmässa i Stockholm

Månadens monter maj – Profoto på branschmässa i Stockholm

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration. Denna månad lyfter vi fram samarbetet med MCI i Stockholm och deras kund Profoto på Fotomässan 2018, där vi skapade en välkomnade öppen monter. Läs också vårt tips – Så får du tekniken att bidra maximalt under mässa och event.

Monterbyggare

Workman Event levererar helhetslösningar!

Vi på Workman Event är väldigt stolta över att vara en av Skandinaviens ledande helhetsleverantörer inom mäss-, utställning- och eventproduktion. Som helhetsleverantör erbjuder vi full service med design, projektledning och produktion under ett och samma tak. Med flexibilitet och kostnadseffektiva lösningar av hög kvalité producerar vi säljande mötesplatser åt våra kunder.

Produktionspartner – Vi fungerar även som produktionspartner inom mässor/event åt flera design‐, kommunikations‐ och eventbyråer. Som samarbetspartner och underentreprenör till exempelvis Kistamässan samt Scandinavian XPO är vi ansvariga för eventproduktionen av mässanläggningarna, vilket innefattar all logistik, monterservice samt godsmottagning till samtliga utställare. Vi driver och förvaltar således båda dessa mässors eventproduktioner.

Design – Vi hjälper till med designen för att skapa den känsla och miljö som stämmer överens med ert varumärke och era behov.

Projektledning – Våra erfarna projektledare hjälper er hålla ihop projektet och översätter era önskemål till tydliga projektplaner.

Produktion – Med eget fullt utrustat snickeri, grafisk produktion och lackbox kan vi säkerställa hela produktionen och hålla en hög kvalité genom hela arbetsprocessen.

Logistik – Att koordinera transporter och produktionspersonal för att uppnå både ekonomiska och miljömässigt bäst resultat ingår i vårt dagliga arbete.

Hör gärna av er till oss så berättar vi mer om oss och våra erbjudanden.


Peter Björnesjö
peter.bjornesjo@workman.se
Telefon: 076‐633 16 48

Workman Event presenterar ”Månadens monter”

Missa inte hela vår artikelserie där vi löpande presenterar mässmontrar.

2019
februari - Solera på VK Choice 2019
mars - Haugen-gruppen
april - OKQ8-monter på Mello
maj - Östbergs monter i Frankfurt

2018
januari – Corsair
februari – Tresson
mars - Beauty International Wellness
april - Sätila på ISPO i München
maj - Profoto på branschmässa i Stockholm
juni - Månadens monter: PCB Connect av Workman Event
augusti - Månadens monter: Rototilt av Workman Event
september - TUI kampanj på Stockholms Centralstation som nådde cirka 3 % av jordens befolkning!
oktober - Månadens monter: Synologen av Workman Event
november - Workman producerar Björn Lundéns monter

2017
juni - Sollentuna Kommun
augusti - Swedish Network of Convention Bureaus
september – Elektroskandia
oktober - Lenovo och AreaAcademy
november - Lindab
december - BIODROGA MD

 

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Travel Producer – EVENTYR NINE YARDS
  • Office Manager Göteborg
  • Production Manager Göteborg
  • Artipelag söker en konditor/bagare
  • Erfaren eventprojektledare till BSC Business Service Club
  • Projektledare Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Eventum förstärker sitt erbjudande med ny strategi- och konceptavdelning

Eventum förstärker med ny strategi- och konceptavdelning

Affärer

Eventum är inne i en stark tillväxtfas med många nya kunder, vidareutvecklade relationer med befintliga kunder och en mer än fördubblad byråintäkt under 2022. Bolaget förstärker nu sitt erbjudande ytterligare genom att skapa en strategi- och konceptavdelning.

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Eventbyrå

Under mässan Möten & Event bjöd Eventeffect in till ett panelsamtal om framtidens möten. Vilka är utmaningarna nu och vad väntar i framtiden?

Vinnarna av Årets byrå 2023

Vinnarna av Årets Byrå 2023

Eventbyrå

Den 8 februari gick Årets Byrå av stapeln på Cirkus i Stockholm, tävlingen arrangeras av Regis gav oss nya två vinnare inom Event & Brand Experience.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

Om man ännu inte besökt festivalen SXSW (South by southwest) så är det svårt att förklara denna fascinerande och i många delar briljanta mix av techkonferens, nätverkande samt film- och musikfestival, som under 9 dagar varje år lockar hundratusentals deltagare från hela världen till Austin, Texas.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.
Banan-Kompaniet i Frihamnen blir ny kulturscen

Banan-Kompaniet i Frihamnen blir ny kulturscen

I juni öppnar en ny kulturscen i den historiska industribyggnaden Banan-Kompaniet i Frihamnen. Byggnaden ägs av Stockholms Stadshus AB och hyrs ut till Kulturarenor, som även driver Trädgården, Fållan, Färgfabriken Evenemang, Eden och Under bron i Stockholm.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

På nytt jobb

Jessica Eriksson som tidigare arbetat på byråer som SPG och Eventum ansluter nu till Onemotion IMC i rollen som Client Director. I sin roll kommer Jessica bearbeta gamla och nya kunder i syfte att utveckla affären, till sitt stöd har hon ett kreativt team och hela leveransorganisationen om totalt nästan 80 personer som ansvarar för kundleveransen.

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

På nytt jobb

Hon kommer närmast från Fastighetsägarna där hon varit näringspolitisk talesperson. Som mässansvarig ser hon fram emot att utveckla mässan tillsammans med branschen, besökare och utställare.

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

På nytt jobb

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef för Live Nations svenska agentur. Han kommer senast från All Things Live där han under de senaste sju åren arbetade som säljare och nu senast som agent och försäljningschef. Med start den 26 maj ansluter han till Live Nations svenska agenturverksamhet.

Gästskribenter

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Slå med lie –  och 14 saker till att göra på konferensen

Slå med lie –  och 14 saker till att göra på konferensen

Annons

I Sverige finns det väldigt många konferensanläggningar. Subtopia är inte en av dem. Vi är en produktionsplats för kultur och våra konferensgäster ger oss 9,3 av 10 i rekommendationsvärde! Att vi inte är som alla andra är helt enkelt nyckeln till framgången för oss. 

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff