FAKTA om BANG:
BANG grundades 2018
Antal anställda: 16 + frilansare
Omsättning: 40 MKR (2021)
Vinst: 1 MKR (2021)
Kontor: Stockholm och Köpenhamn
Gyllene tider och prisregn för BANG
Senaste veckorna har varit fyllda av vinster för event & kommunikationsbyrån BANG. Först med vinst i Gyllene Hjulet tillsammans med Unicef och nu senast med vinst i Guldägget för det finska techbolaget Wirepas. Eventeffect ringde upp BANGs vd och grundare, Patrick Walldén.
Har det någonsin hänt dig förut?
-Trots att jag varit i branschen i över 25 år med olika byråer så är det första gången det händer. Det är helt unikt att som eventbyrå vinna både Guldägg och Gyllene Hjul samma år och dessutom samma månad. Tror faktiskt att det kan vara första gången det sker. Sen har vi dessutom vunnit pris i Montreux Golden Awards nu i maj också, även det ihop med Unicef, så det har varit en fantastisk vår för oss på BANG.
Hur ska ni fira och vad säger era kunder?
– Just nu i maj är det väldigt högt tryck på leverans av många olika projekt, så det är svårt att samla hela byrån för att fira. Men vi får väl samla ihop alla priser och göra ett stort firande i samband med sommarfesten, skrattar Patrick Walldén. Våra kunder gläds med oss och känner också stolthet att jobba med en byrå som med hög kreativ nivå.
Vad är hemligheten bakom framgångarna?
– Eftersom BANG är både reklam och eventbyrå så har vi förmånen att kunna ha väldigt skickliga kreatörer på byrån. Variationen av alla de uppdrag, projekt och varumärken som kommer till oss på BANG gör också att vi får en väldigt fin kreativ jordmån för kreativa koncept och spännande varumärkesberättelser.