Sime är sedan mitten av 90-talet, en av Europas viktigaste mötesplatser för digital innovation, industritransformation och digitalt entreprenörskap. Här samlas företagsledare, internationella topptalare och framtidens entreprenörer.
Under konferensen fick besökarna djupdyka i jag-utveckling, värderingar, mindfulness och hur vi lever, leker och arbetar i en alltmer komplicerad värld. Eventet hölls på Rival i Stockholm och gästades av bland annat Adam Horowitz, neuro science- och mindfulnessguru från MIT, Caroline Stiernstedt Sahlborn – VD Stiftelsen Ekskäret, Stefan Einhorn, Alexander Bard och Christina Andersson – forskare Compassion.
– Vi är jättenöjda, framför allt för att det var så spännande och viktiga tankar och diskussioner. Jag-utvecklingen berör alla ledare och oss som människor, säger Ola Ahlvarsson, entreprenör och grundare för Sime till Eventeffect.
Sime Consciousness prissättning i år var baserat på så kallat “trust price”, vilket betyder att besökaren betalar det pris de tycker att de har råd med. Deltagarna fick dessutom tillbaka sina pengar om de inte var nöjda med eventet.
– Det gick faktiskt bättre än vi hoppats på. Vi blev glatt överraskade över att folk betalade och att de faktiskt betalade tillräckligt för att vi skulle få ekonomi i projektet. En enda person av 400 pers ville ha pengarna tillbaka, fortsätter Ola Ahlvarsson.