eventeffect.se
Djurönäset rustar för framtidens möten

Djurönäset rustar för framtidens möten

Hallå där...

Inför sommaren 2025 har Djurönäset Hotell & Konferens investerat i en omfattande uppgradering av konferenstekniken – 27 mötesrum är nu utrustade med 4K-bildskärmar, videobar, inbyggda mikrofoner och högtalare. Målet? Att erbjuda smidiga hybridmöten med Plug & Play-lösning via USB‑C i toppklass.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strand Event & Möten
    • United Spaces
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • Winterviken
    • Ventla
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Voxo
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Sophia Loader: Aldrig varit på plats? Här bjuder jag på mina bästa tips och råd inför Almedalsveckan!

2023-04-12 | Almedalen

Sophia Loader: Aldrig varit på plats? Här bjuder jag på mina bästa tips och råd inför Almedalsveckan!

Efter flera års närvaro under Almedalsveckan har jag samlat på mig erfarenheter och praktiska tips. Ta del av dem här!

Sophia Loader: Aldrig varit på plats? Här bjuder jag på mina bästa tips och råd inför Almedalsveckan!BIld av David Mark från Pixabay

Går ni och funderar på om Almedalsveckan är något för er? Till er som inte varit med tidigare så säger jag bara – våga prova! Och det är inte för sent att komma med i det officiella programmet eller att hitta en plats att vara på redan nu i sommar! Almedalsveckan äger rum mellan 27 juni och 1 juli och att anmäla ert seminarium till det officiella programmet är kostnadsfritt fram till och med kl 15.59 den 12 april. Fram till 10 maj kostar det sen 500 kronor och därefter höjs avgiften succesivt.

Du ser en kändis äta glass och sover i samma rum som chefen

Hur ska jag förklara Almedalsveckan för någon som inte varit där? Det är något med själva känslan när du är på plats som inte går att förklara. Jag har själv upplevt att det är under Almedalsveckan, i solsken, på kullerstensgatorna i Visby som jag haft några sådana där möten och samtal som jag aldrig hade fått till annars.

Jag tror att det är mixen av att du liksom klarat av första halvåret och snart ska gå på semester, du får energi av att ha ett smörgåsbord av otaliga spännande seminarier och föreläsningar runt hörnet, du blir glad av att du sprang på den där före detta kollegan du inte sett på flera år, du ser en kändis äta glass och ni har trängt ihop er i en liten lägenhet innanför ringmuren och sover, vare sig du vill det eller inte, i samma rum som chefen … Sammantaget skapar det här en fantastisk plattform för den demokratiska mötesplats för samhällsfrågor som Almedalsveckan har varit sedan 1968!

Stanna en dag extra

Blev du sugen på att åka? Ta då del av mina tips här nedan. Och unna er gärna att stanna kvar en dag extra efter att ni haft ert event. Då kan ni själva besöka olika seminarier och mingel och vem vet, kanske springer du på någon du länge velat prata med i korsningen Hästgatan och Strandgatan och får till ett spontant möte!

  1. Kolla läget som besökare
    Om ni funderar på att vara med som arrangör men känner er osäkra så börja med att åka till Almedalsveckan som besökare. Åk två till tre kollegor och fånga upp era intryck när ni kommer hem och innan ni går på semester. Fullbokat? Ofta är det lättare att få tag på biljetter och hyfsat boende i dagarna precis före då en del som bokat på med marginal då bokar av.
  2. Hellre enkelt med känsla och engagemang än helt perfekt
    Under Almedalsveckan är det avslappnad klädsel och spontanitet som gäller så om ni känner att ni är redo att vara med som arrangör är mitt tips att göra det enkelt men med skön känsla och engagemang och lägga de allt för höga kraven på perfektion åt sidan. Alla typer av arrangemang är ok under Almedalsveckan där vissa företag arrangerar seminarier på stora proffsbyggda scener till att någon har en talare som står på en lastpall på innergården av ett kafé!
  3. Satsa på ”tema, tempo och trevligt”
    Det går alldeles utmärkt att vara på plats och bara köra ett seminarium. Det viktiga är att se till att ämnet är intressant, att seminariet inte är för långt och gärna att talarna är både scenvana och vågar stå för sin åsikt och bjuda på sig själva. Oavsett ämne så är lite humor en bra ingrediens! Ett bra upplägg kan se ut så här:
    10.00 Kaffe/vatten, fruktsallad i glas eller en wrap. Här finns det tid att mingla och knyta bra kontakter!
    10.15 Seminariet/debatten börjar på scenen.
    10.45 Moderatorn avrundar med att publiken får ställa frågor.
    11.00 Seminariet avrundas som senast. OBS! Håll tiderna. Ingen gillar kvarsittning!
  4. Kör ihop med någon
    Kanske är någon av era kunder redan vana ”Almedalare”? Eller någon av era leverantörer eller affärspartners? Varför inte fråga om ni får vara med som talare på någon av deras seminarier eller kanske kan få köpa in er på en slot på deras scen och på deras yta? Att hyra egen markplats och eget tält kostar mycket pengar så om ni vill vara med så kan det vara ett välkommet bidrag som ni båda vinner på.
  5. Vad ska vi prata om då?
    Under Almedalsveckan kan du i stort sett lyfta vilka samhällsfrågor och ämnen du vill. Fundera på vad ni vill att ert företag förknippas med och vad ni vill få ut av att prata om det under Almedalsveckan. Hitta ett ämne som är intressant för allmänheten och där ni som arrangör är experten. Tänk till på hur ni kan vara unika! Vad har ni för kontakter? Vilka talare kan vara med på scenen för att skapa en intressant debatt? Kör hellre ett nischat lite udda tema än ett ämna som ”alla” kör. Då ökar chanserna att det blir fullt i bänkraderna!
  6. Antal talare och språk
    Jag tycker det blir en bra dynamik med en moderator och två till tre talare. Då får alla chansen att prata. Se till att det är både män och kvinnor på scenen och att de representerar olika hållpunkter så det blir dynamik i samtalet. Under Almedalsveckan sker det mesta på svenska men kanske har ni någon intressant utländsk talare i ert nätverk som ni vill ska medverka? Kör ni på engelska är det värt att dubbelkolla språknivån på de ni vill ska vara med på scenen så ingen behöver sitta i 45 minuter och lyssna på dålig engelska.
  7. Viktigt att moderatorn kan styra
    Kanske har ni någon på företaget med scenvana som kan vara moderator? Annars är det värt att betala ett proffs att hålla i trådarna. Moderatorn ska se till att samtalet på scenen blir dynamiskt, fördela ordet så det inte bara är en som pratar och kunna hantera frågor från publiken. Välj en moderator som känner sig hemma i ämnet ni ska prata om och se till att moderatorn i god tid före seminariet har kontaktat talarna och har koll på innehållets alla delar.
  8. Bjuda på mat och dryck eller inte?
    Om ni vill hålla nere kostnaderna så kör ert seminarium på tider som ligger mellan måltiderna. Kör ni på morgonen, vid lunchtid eller vid 17-tiden är det trevlig att bjuda på någonting. Om ni vill hålla det enkelt så skippa roséminglet. Bjuder ni på alkohol så måste ni se till att cateringfirman har utskänkningstillstånd, att ni har serveringstillstånd och/eller att ni är ett slutet sällskap vilket innebär att alla som ska delta är föranmälda och att ni har personal som säkerställer att inga andra kommer in på ert event. Kontroller görs regelbundet så chansa inte!
  9. Seminarium eller hybrid-event
    Börja i liten skala och kör bara seminariet på plats är mitt tips. Att arrangera ett hybrid-event kräver väldigt mycket mer av er som arrangör, av moderatorn och av talarna. Om ni vill kunna sprida det socialt så kan ni kosta på er att filma seminariet eller spela in när ni ställer några nyckelfrågor till era talare och kanske till några från publiken. Det kan ni sedan kan lägga upp i era sociala medier.
  10. Uppföljning först, semester sen
    Jag vet att det är så frestande att bara stänga ner datorn, lägga alla kvitton i en mapp och gå på fyra veckors semester när ni kommer hem lyckliga men trötta efter er Almedals-insats, men … Ingen semester förrän ni haft ert uppföljningsmöte! Utvärdera vad ni har uppnått. Vilka kontakter har ni knutit? Vilka frågor har ni tagit upp och vilka lärdomar kan ni dra av veckan? Ska ni vara med nästa år igen och hur tar ni med er årets erfarenheter?

Lycka till!

Matnyttig information hittar du här:
Delta som arrangör
Checklista för dig som arrangör
Skicka in ditt seminarium till det officiella programmet

KONTAKTA OSS

 

Sophia Loader [email protected]

Läs mer:

Almedalsveckan 2025 i siffror: Över 2 400 evenemang och över 80 000 besökare

Almedalsveckan 2025 i siffror: Över 2 400 evenemang och + 80 000 besök

Almedalsveckan 2025 i Visby bjöd på över 2 400 evenemang, nära 32 000 unika besökare och starka samtal kring hållbarhet, säkerhet och demokrati – både fysiskt och digitalt.

Från försvar till framtidstro - därför behövs Almedalen mer än någonsin

Niclas Rahm: Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Efter några års tvekan är Almedalsveckan tillbaka, inte bara till omfång, utan till relevans. I en tid när demokratin skakar och marknaden söker fotfäste blir värdet av genuina mötesplatser tydligt.

Trädgård i Visby under Almedalsveckan med stora möjligheter

Tips för eventproffs som besöker Almedalen

Almedalsveckan är inte bara en arena för politiska samtal – det är också en guldgruva för alla som arbetar med event, möten och upplevelser. Årets program är fyllt av seminarier med fokus på hållbarhet, teknik, kommunikation och ledarskap – områden som är direkt användbara för dig som professionell eventarrangör. Här har vi valt ut programpunkter som du inte bör missa – med tydliga tider, datum och platsangivelser.

Camilla Cederlund - Månadens Mindley profil

Camilla Cederlund – Månadens Mindley profil

Annons

Kommunikation ska förena – inte skapa missförstånd. Månadens Mindley Profil är Camilla Cederlund, en föreläsare och utbildare som brinner för att hjälpa människor att förstå varandra bättre. Genom att avslöja de osynliga mönstren i vår kommunikation skapar hon insikter som leder till starkare relationer och bättre samarbete.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

300x250 studio puck

Tips

  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
  • 39 tips på aktiviteter som lyfter företagets sommarfest
  • Vässa ditt event med stöd av Talarföreningens checklista
  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
Hur blir en eventapp till livskvalitet?

Hur blir en eventapp till livskvalitet?

Annons

En såg + brädor + skruvar = en bänk i trädgården = kaffe i solen tillsammans med familjen = livskvalitet.

Upphandlingar

  • Kommun utlyser upphandling för Sommarfestival
  • Kommun söker eventbyrå för mötes- och upplevelsekommunikation
  • Kungliga Tekniska högskolan söker eventpartner för akademiska högtider och VIP-besök
  • Kommun söker partner för framtidens eventkommunikation
  • Stockholms Konstnärliga Högskola söker scenteknisk expertis för omfattande campusprojekt

Eventarenan

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Inspiration

Lista: 10 influencers för matevent

Influencers för matevent: 14 profiler som lyfter din matupplevelse

Inspiration

Planerar du ett matevent? Här är 14 matprofiler och influencers som kan lyfta ditt arrangemang till en ny nivå.

Lista: 13 talarförmedlingar för ditt event

Talarförmedling: 17 professionella byråer som lyfter ditt event

Inspiration

Letar du efter en talarförmedling som kan leverera rätt föreläsare, moderator eller inspiratör till ditt nästa event? Här är listan du behöver.

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Inspiration

Kalmar slott har återigen utsetts till ett av världens vackraste slott av CNN – och erbjuder samtidigt konferensmöjligheter i historisk dräkt med modern teknik.

Waxholms Hotell siktar på fest och event

Waxholms Hotell – skärgårdsklassikern satsar på fest, mat och möten året runt

Inspiration

Efter en totalrenovering och med nya ägare i spetsen har klassiska Waxholms Hotell vaknat till liv igen – med större fokus än någonsin på gastronomi, fest och event. Vi tog ett samtal med Stefan Stömberg, som berättar hur hotellet nu utvecklas i högt tempo.

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Inspiration

Med nyrenoverade mötesytor och en ambition att bli en arena för möten och event, öppnar Solvalla upp för nya möjligheter. Den 15 maj är det smygpremiär för de nyrenoverade lokalerna när Mötesbaren gästar anläggningen, vilket ger bokare och mötesproffs en första titt på den omvandlade arenan.

Från ridå till konferens – möjligheterna med event på teaterscenen

Lista: Sjutton teatrar som hyr ut sina lokaler

Inspiration

Att hålla konferensen, galan eller företagsfesten på en teater kan ge evenemanget en extra dos av magi. Runt om i Sverige hyr både anrika institutionsteatrar och mindre privatteatrar ut sina scenlokaler – unika miljöer med professionell teknik och service, men också detaljer och utmaningar att planera för.

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Checklista

Vi navigerar mellan mötesformerna fysiska, digitala och hybrida format och oavsett format är det viktigare än någonsin att engagera deltagarna och göra dem till aktiva medskapare. Med rätt teknik och metodik kan du förvandla passiva åhörare till engagerade deltagare som bidrar med sina insikter och idéer.

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Destination

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.

Billingehus inviger Bergasalen – Västsveriges nya destination för stora möten och magiska ögonblick

Billingehus inviger Bergasalen – Västsveriges nya destination för stora möten och magiska ögonblick

Inspiration

Med plats för upp till 750 deltagare, panoramautsikt över västgötaslätten och direktaccess för bilar in i lokalen, positionerar sig nyöppnade Bergasalen på Billingehus som en av Västsveriges mest kompletta mötesarenor.

Nytt boutiquehotell med spa öppnar i Jungfrusund på Ekerö

Nytt boutiquehotell öppnar på Ekerö – Season Hotel

Inspiration

I maj öppnar Season Hotel i Jungfrusund på Ekerö – ett familjeägt boutique spa-hotell inspirerat av Cape Cods avslappnade elegans och skandinavisk minimalism. Med bara 15 minuter till centrala Stockholm med ribb-båt, kombineras stilfull avkoppling med naturnära upplevelser, gastronomi och kultur. 

Från krogen till skogen med Ahlsell

Från krogen till skogen med Ahlsell

Annons

Sedan 2020 är Ahlsell en av huvudsponsorerna till Vasaloppet och startade en intern rörelse tillsammans med Brand Engagementbyrån Minnesota. Såhär gick det till när Ahlsell begav sig från krogen till skogen i fädrens spår.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive
  • Vi söker: Senior eventprojektledare med byråvana
  • Operativ Byråledare till Concept Store
  • Senior projektledare Event – Centas
  • Originalare inom Grafisk produktion till Workman Event
  • Produktionsledare till LIWLIG

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Eventbyrå

Minnesota och Hansen tar nästa steg i sitt samarbete och får gemensam ledning under Sanna Kindmark, som utöver sin roll som vd för Hansen nu också blir vd för Minnesota. Samtidigt lämnar Minnesotas grundare bolaget efter 24 år.

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Affärer

Aura Group tar stort kliv genom att förvärva Eventum och samtidigt förena Eventum med redan etablerade byråer i gruppen som Creo och Wonderland, skapas nu en helt ny byrå med över 50 medarbetare, nästan 170 MSEK i omsättning.

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Eventbyrå

För första gången i Norden har ett evenemang certifierats med Svanens nya märkning för hållbara event. Nordiska Ministerrådets Nordic Tourism Conference, som hölls den 4 juni på Kulturhuset i Stockholm, blev det banbrytande pilotprojektet. Bakom arrangemanget stod Visit Sweden tillsammans med Minnesota Communication.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Kungliga Tekniska högskolan söker eventpartner för akademiska högtider och VIP-besök

Kommun utlyser upphandling för Sommarfestival

En ny femdagars sommarfestival ska etableras mitt i centralorten under juli månad, och nu finns chansen för eventbolag att lämna anbud. Det handlar om en helhetslösning som inkluderar idéutveckling, planering, produktion, leverantörshantering, genomförande och uppföljning.
Glass-SM - 30 finalister och en Glassmästare 2024

Här finns Sveriges godaste glass 2025

Sveriges godaste glass, tjugofyra finalister och en Glassmästare. Glass-SM är en tävling som arrangeras på Stockholmsmässan. Se hela listan med alla 24 finalister.
Reform av strandskyddet ger ny vind åt turismen – vad innebär det juridiskt?

Reform av strandskyddet ger ny vind åt turismen – vad innebär det juridiskt?

För första gången på fem decennier införs ett särskilt skäl i strandskyddslagen för näringsverksamhet – en förändring som kan öppna dörren för allt från kajakuthyrning till små strandkaféer. Juristen Giedre Jirvell förklarar hur den nya regeln och undantagen för småvatten kan bli en “game changer” för besöksnäringen – men också vilka fallgropar som lurar.
Elegant privat matsal på Nobis Hotel Stockholm för en lyxig och intim födelsedagsmiddag i Stockholm.

18 bästa platserna i Stockholm för att fira födelsedag

Letar du efter den perfekta platsen att fira födelsedag i Stockholm? Oavsett om du planerar en födelsedagsfest, vill fira födelsedagen på en mysig restaurang i Stockholm eller boka en privat födelsedagsmiddag med nära och kära, finns det mängder av unika alternativ. Här listar vi 18 fantastiska platser som garanterat kommer att göra din födelsedag värd att minnas!

Branschfolk

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Branschfolk

Maria Alm, verksamhetschef på Karlstad CCC, har valts till ny ordförande i styrelsen för Nätverket Hållbar Besöksnäring. Med sin långa erfarenhet inom mötesindustrin och ett starkt engagemang för hållbar utveckling, kliver hon nu in i en ledarroll för att driva på omställningen av besöksnäringen i Sverige.

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Branschfolk

Systrarna, och tillika ägarna av Sabis, Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är nominerade till Företagarnas årliga och prestigefulla pris ”Årets Företagare 2025 i Stockholm stad”. Tre företagare är nominerade och vinnarna kommer att koras på Företagarnas Vinnarlunch den 6 maj i Stockholm.

Marknadschefer:

Framgångsrika marknadschefer och andra ledare som utser de vassaste inom marknadsföring

Branschfolk

Hela listan med maknadschefer och andra ledare som är med i juryn som utser de vassaste inom marknadsföring och kommunikation 2025.

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Aktuellt

Fem starka profiler och brinnande eldsjälar stod som nominerade till eventbranschens äldsta individuella pris ”Narren: Stora Eventpriset”. Igår, under festliga former, korades vinnaren under den pågående Möten&Event-mässan i Kista. Eventeffect var på plats och fick en exklusiv intervju med den chockade men glada vinnaren som gått från eventarrangör till samhällsaktör!

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Niclas Rahm, en av de fem nominerade.

Möt Viking Grandin

Möt Viking Grandin: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Viking Grandin, en av de fem nominerade.

Folk i karriären

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

På nytt jobb

JobbFestivalen förstärker sitt team genom att anställa Annie Grönblad, en erfaren HR‑ och hållbarhetsprofil, som ny Partner‑ och kundrelationsansvarig. Med ett brinnande engagemang för mångfald och inkludering ska hon bidra till att skapa bättre matchning och öppna dörrar dit många inte når idag.

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

På nytt jobb

Granö Beckasin stärker sin position som hållbar besöksdestination genom att tillsätta Helena Ahlgren som ny marknads- och försäljningschef. Med lång erfarenhet av strategisk kommunikation och varumärkesutveckling ska hon leda företagets satsningar mot nya målgrupper och internationella gäster.

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

På nytt jobb

Styrelsen för Marathongruppen har utsett Mats Hedenström till ny verksamhetschef och VD. Han efterträder David Fridell som går vidare till en roll som generalsekreterare för Svenska Friidrottsförbundet.

Gästskribenter

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Gästskribent

Under IMEX Frankfurt 2025 var tonen tydlig i de större trendspaningarna: Mötes- och eventbranschen i EMEA står inför både förändring och osäkerhet. Mellan ekonomiska utmaningar, teknologisk utveckling och geopolitisk oro är branschens aktörer försiktigt optimistiska – men framtiden kräver kreativitet, anpassningsförmåga och ett förnyat fokus på mänskliga möten.

Martin Lagerkrantz : De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Martin Lagerkrantz: De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Gästskribent

2025 markerar ett skifte i hur företag ser på sina event. De är inte längre ett sidospår i marknadsplanen – utan en strategisk hörnsten i affärsutvecklingen. Nya krav från deltagare, teknisk utveckling och skärpta regelverk formar en bransch i förändring.

6 lokala experter i Åre ger sina bästa tips inför konferensen

6 lokala experter i Åre ger sina bästa tips inför konferensen

Annons

Med ett stort utbud av boenden, nöjen, restauranger och härliga aktiviteter är Åre den självklara orten att förlägga konferensen på. Fantastisk natur och en mysig by-känsla skapar en härlig atmosfär, vilken i kombination av smidiga transporter med tåg och flyg gör det enkelt att samla företaget för en härlig konferens eller kick off. Här delar några av Åres lokala experter med sig av sina favorittips för en lyckad konferens i Åre.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com