Clarion Hotel Sense omfattande tillbyggnad är ett resultat av den stora efterfrågan på hotellrum och Luleå som destination.
Strax efter öppningen av det moderna hotellet i december 2013, i kombination med ökad efterfrågan, klättrade hotellet snabbt till första plats på Tripadvisor.
– Vi är fantastiskt nöjda med hur verksamheten har utvecklats under de dryga tre år som gått sedan vi öppnade hotellet och beläggningen är nu på en så hög nivå att vi behöver fler hotellrum för att möta den stora efterfrågan, säger Nina Wikstedt, hotelldirektör på Clarion Hotel Sense i ett pressmeddelande.
Hotellets interiör är inspirerad av årstidernas växlingar, som genom ljus-, ljud- och bildkulisser i alla publika utrymmen har vunnit flera priser genom åren. I dag finns 154 hotellrum i fem kategorier. När hotellet till hösten får ytterligare 74 hotellrum blir Clarion Hotel Sense störst i Luleå med 228 rum.
– Vi tror stenhårt på Luleå som destination och besöksmål. Därför väljer vi att göra den här stora satsningen, säger Hilding Holmqvist, ägare till Clarion Hotel Sense.
Tillbyggnaden sker i den del av fastigheten som ägs av Diös. De nya rummen nås via en ombyggnation i lobbyn och kommer att bestå av en mix av smarta lösningar och yteffektiva enkel- och dubbelrum.