Årligen sammanställer Stim listan över de tio mest spelade jullåtarna. Och äntligen får vi svar på frågan – är det samma trogna klassiker som ligger i topp i år igen?
År 2025 kommer att stå inför en rad utmaningar för event- och mötesarrangörer. Med en skakig omvärld och ekonomiska osäkerheter måste branschen navigera genom en tid av höga kostnader för mat, energi och lokaler. Trots att inflationen kan ha minskat något, kvarstår en press på budgetar som granskas alltmer kritiskt. Företag står inför kravet att inte bara skapa minnesvärda upplevelser ...
BANG Agency har tagit hem en av Sveriges största eventupphandlingar, med ett affärsvärde på cirka 50 miljoner kronor. Uppdragsgivaren är Stockholms Business Region, som i sitt upphandlingsunderlag sökte en långsiktig och strategisk partner för att utveckla och genomföra mäss-, mötes- och evenemangskoncept – både i Stockholm och internationellt.
Denna satsning på turistsektorn är en följd av att Tyska Turistbyrån i Stockholm, en del av Tysklands centrala turistorganisation Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), efter över 70 år upphör med sin verksamhet i Sverige på grund av den tyska regeringens budgetnedskärningar.
Inte så att jag poppar champagnen, 2024 var ett lugnare år och marknaden 2025 ser nog annorlunda ut. Men det är lite försiktigt mer frågor om uppdrag. Skillnaden är mest att frågan är om att komma ut till kunden, eller ett mindre upplägg på konferensanläggning. Det är också mer fokus på att de undrar vad effekten är.