Patric Sjöberg har 20 års erfarenhet som vd inom besöksnäringen och detaljhandeln både nationellt och internationellt. Han är idag koncernchef på Stromma Group sedan juni 2019, som har verksamhet i 6 länder och på 15 destinationer, och kommer senast från Stockholmsmässan där han verkat som vd för bolaget i 11 år. Med sitt stora kunnande tar han sig nu an den nyöppnade mötes- och evenemangsarenan tillsammans med vd:n Anna Bauer.
– Scandinavian XPO är en fantastisk ny mötesanläggning med stor potential. En unik arena som kombinerar effektiva hallar med mysiga lounge- och konferensytor på ett optimalt sätt. Till skillnad mot exempelvis Stockholmsmässan där de skapar många egna mäss- och mötesformat är Scandinavian XPO formad som en neutral arena med stor flexibilitet för att kunna välkomna alla aktörer samt andra stora mässbolag att förlägga sina egna mötes-, evenemangs-, och mässformat hos oss. Det innebär en liten och snabbrörlig organisation som ser till att hålla koll på kundernas behov på ett agilt sätt, berättar Patric Sjöberg, ny ordförande i Scandinavian XPO AB i ett pressmeddelande.
Patrick tog klivet in i ordförandeskapet den 28 maj samtidigt som man börjar se en positiv förändring hos marknaden. Flera stora mötes- och mässformat är bokade under hösten 2021 och förhoppningen att världen börjar återvända är stor.
– Vi är glada över att Patric, likt oss, ser det höga värdet i Scandinavian XPO som en internationell mötes- och evenemangsarena samtidigt som Maria Rankka, tidigare vice ordförande på Stockholmsmässan, tagit plats i styrelsen i Scandinavian XPO:s ägarbolag Arlandastad Group. Med deras spetskompetens inom branschen kommer Explore Arlandastad med Scandinavian XPO i täten ta position som Sveriges och Nordens mest självklara mötesplats, säger Leif West, avgående ordförande Scandinavian XPO.
Scandinavian XPO:s styrelse består därmed av Patric Sjöberg (Ordförande), Leif West och Dieter Sand.