PWA arrangerar bland annat mässor och events för sina medlemmar som nu drar ut på roadtrip PWA Promotion on Tour för att möta våren och den svenska profilbranschen. Anmälan och kalenderbokning med säljare till det fysiska eventet i Stockholm, Göteborg och Malmö sker via det nya digitala mötesforumet. Man kommer också efter de fysiska träffarna kunna boka digitala genomgångar/möten i upp till fjorton dagar med de leverantörer man vill prata lite extra med.
B2B turnén ser ut som följande:
15 mars – Stockholm på Stockholm Waterfront Hotel
17 mars – Göteborg på Clarion Post Hotel
22 mars – Malmö på Malmö Arena
23 mars – 5 april digitalt mötesforum
– Den digitala bokningsfunktionen är enkel och underlättar vårt dagliga arbete. Vi får snabbt en överblick; dels för att vi ska veta hur mycket catering vi ska fixa, hur många som vill träffa respektive säljare och för att vi ska kunna planera smart så vi inte är för många i konferensrummen samtidigt, berättar projektledaren Maria Olsson på PWA för Eventeffect.
24 leverantörer ställer ut
Touren, där endast PWAs medlemmar erbjuds möjlighet att ställa ut, har hittills 24 anmälda leverantörer, som samtliga kommer vara med i alla städer. Klara utställare på roadshowen är:
AddUPcard | Borgstena of Sweden | Buxbom | Dahléns konfektion | Emballator | Falk&Ross | Fruit Distribution | Halmstads handelshus | Headwear Scandinavia | ID Identity | Ingli Sweden | L-Shop-Team | MEC Profil | Midocean | Neutral® | Plastprint | Portia | Promotiv | PTS Askeroth | Stilo Skandinaviska | Stricker | Texstar | Tee Jays | Zebro International
– Alla som anmält sig ville vara med på 3 platser, vi har valt storstäderna och stora hotell för att kunna träffas smart. Att det endast är PWAs medlemmar som ställer ut är dels för att vi vill hålla nere omfattningen lite efter pandemin men också för att vi vill träffas och stärka gemenskapen med en slags uppstart inom vår egen medlemsorganisation, förklarar Maria och fortsätter:
– Det här är ett upplägg som inte på något sätt liknar den stora Nordic Profile Fair mässan på Elmia men blir ändå ett sätt att ses när det nu inte gick att genomföra mässan som planerats i januari. Under pandemin har vi utvecklat ett nytt digitalt koncept tillsammans med vår samarbetspartner Onlinemassan.com som kompletterar den fysiska mässan. Vi har nått en bredare publik och alla besökare har kunnat delta oavsett var man befunnit sig i landet eller Europa. Jag tror vi tillsammans hittat en modell som är enkel och flexibel. Vi har inte ställt in utan ställt om och hittat nya vägar för framtiden!
Läs mer:
Kommande event på Onlinemassan.com:
https://onlinemassan.com/fair/pwa-promotion-on-tour-motesforum/
Den digitala bokningsfunktionen sker via arrangören PWA’s plattform: https://nordicprofilefaironline.com/pwapromotionontour/
Huvudsponsor: