Lyndon Wells, ansluter till hotellkedjan som Head of Growth, Media and Sponsorship, och har en bakgrund från bland annat Volvo Cars i Göteborg och Sony i Tokyo, London, San Fransisco, m.fl.
”Jag är mycket glad över att få ansluta till en så pass djärv organisation med ett starkt mångsidigt team av kreativa marknadsförare på en resa med ambitioner att utvecklas inom många spännande områden. Jag ser särskilt fram emot att få vara med och utveckla Elite Hotels digitala kundresor och strategiska sponsorskap.”, säger Lyndon Wells, Head of Growth, Media and Sponsorship, Elite Hotels of Sweden.
Ny på marknadsavdelningen är också Anna Stoltz, som kommer ansvara för bl.a. digital produktion. Hon kommer från motsvarande roller på Gant och H&M.
”Jag har alltid gillat Elite Hotel och haft ett särskilt öga för hotellbranschen. Det händer verkligen mycket på Elite Hotel nu, så jag ser nu mycket fram emot att få sätta mig in i och bidra i alla spännande pågående och framtida projekt.”, säger Anna Stoltz, Head of Marketing Production, Elite Hotels of Sweden.
Elite Hotels of Sweden har under de senaste två åren gjort stora satsningar på marknadsföring, vilket bland annat synts i samband med lanseringen av koncept som Ad Astra, Vana Spa och INDIA’s.
”Vi har sett en mycket fin utväxling på de koncept och kampanjer vi jobbat hårt med de senaste två åren. Nu tar vi nästa steg i utvecklingen av vår marknadsföring och stärker upp marknadsavdelningen med två riktiga talanger inom sina respektive områden. Jag är otroligt glad och stolt över att både Lyndon och Anna vill vara med på vår spännande resa!”, säger Tomas Bäcklund, Chief Marketing Officer, Elite Hotels of Sweden.