PICO Group grundades i Singapore under 1980-talet och det globala nätverket sträcker sig över 36 städer runt om i världen, med byråer och företag inom brand engagement, digital aktivering och upplevelsedesign.
PICO Group har globala kunder som Samsung, Google, HSBC, Shell, Unity, Yonex, J.P. Morgan och Continental Tires. Deras uppdrag varierar från att aktivera länder vid World Expo och Qatar World Cup, till OS (sedan 2004), samt globala brand activations för kunder som Coca-Cola, Omega, Allianz, P&G och Panasonic.
”Vi valde BANG Agency eftersom de har ett integrerat erbjudande för brand experience. Vi behöver en partnerbyrå som kan stödja PICO Group med både stora utställningar och globala produktlanseringsevenemang,” säger Jari Kaasinen, chef för PICO Groups affärsutveckling i norra Europa.
”Vi är stolta över att ha blivit utsedda till PICO Groups byråpartner i regionen norra Europa. Detta samarbete gör det möjligt för oss att erbjuda våra globala svenska och nordiska klienter världsomspännande stöd inom internationell branding och eventprojekt. Vi ser en hög efterfrågan på byråservice i Asien och Mellanöstern från våra skandinaviska klienter,” säger Patrick Walldén, grundare och VD för Brand Arena Nordic Group Agency-gruppen.