– Vi är väldigt glada att vi stärker samarbetet med Stadium ytterligare med deras mycket uppskattade närvaro på plats under arrangemangen med värdefull service till alla deltagare, och specifikt gentemot skidåkarna i Tjejvasan. Tillsammans fortsätter vi att jobba för att inspirera människor till rörelse, säger Erika Christensson, marknadschef på Vasaloppet.
I det nya avtalet ligger mycket fokus på upplevelsen på plats i Vasaloppsarenan både under Vasaloppets vintervecka med skidåkning och Vasaloppets sommarvecka med cykling och löpning. Dels med fysiska butiker i Sälen och Mora, vilket ökar servicen till de över 80 000 anmälda deltagarna, dels med inspirerande aktiveringar ute i arenan för att peppa deltagarna hela vägen in i mål, sommar som vinter. Tillsammans med DHL blir Stadium också värd för Tjejvasan, världens största långlopp för enbart kvinnor som i vinter går i mål för 37:e gången.
– Vasaloppet och Stadium har haft ett mycket givande och utvecklande partnerskap genom åren och med ett fortsatt samarbete tar vi nya steg tillsammans där vi bland annat går in som värd för Tjejvasan. Tillsammans med Vasaloppet vet vi att vi inspirerar fler till ett aktivt liv, säger Patrizia Nilsson Head of Sports Marketing på Stadium.