eventeffect.se
Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Expo

För en tid sedan publicerade vi på Eventeffect listan över Sveriges största monterbyggare. Högst upp på listan fanns återigen Space Production. Vi blev såklart nyfikna på verksamheten och ringde upp vd:n Lasse Frisk för att höra mer om framgångarna och framtiden för Göteborgsföretaget.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Vi reder ut begreppet hybrid

2022-06-04 | Hallå där...

Vi reder ut begreppet hybrid

Efter pandemin har begreppet hybrid blivit ett ord som ofta används i briefer och som benämning för den nya tidens event, hybrid känns som den ultimata mixen mellan det digitala och det fysiska, en kostnadseffektiv lösning som ger bättre effekt – är det verkligen så?

Årskrönika från Mats Mileblad: Vad gör vi med turen när den kommer?Mats Mileblad reder ut begreppet hybrid

För att reda ut begreppen tog vi ett samtal med Mats Mileblad, VD för Onemotion IMC som är en av Sveriges snabbast växande byråer och som belönades med flera Gyllene Hjul i årets tävling, både digitalt och fysiskt.  Mats är rutinerad och har varit i branschen många år och här hjälper han oss reda ut begreppet hybrid.

Först, låt oss reda ut begreppen, vad är fysiskt, digitalt och hybrid?

– Fysiskt är kanske enklast att definiera, det är ett event som hålls live inför en närvarande publik, naturligtvis kan ju även delar av ett fysiskt evenemang streamas till en bredare publik eller spelas in för att kunna ses fler gånger, ex scenprogrammet – det gör det dock inte till ett hybridevent eftersom eventet i huvudsak produceras för de gäster som finns i lokalen.

– Digitalt är ett event som spelas in i en studio eller lokal utan publik och som sedan sänds till en publik som i huvudsak ser sändningen på sin dator eller telefon, i undantagsfall kan publiken samlas i olika konferensrum eller större salar – men här börjar det bli en utmaning att hålla intresset uppe och motivera varför man skall ”titta på TV tillsammans”, när publiken skall se tillsammans förlorar man ju samtidigt många av de interaktiva moment som gör digitala event så bra. Med fördel används också en digital plattform som rymmer mycket mer content och kan skapa en större och längre upplevelse utöver själva huvudsändningen.

– Hybrid är den lite svårare mixen, hybrideventet vänder sig ju egentligen till två olika målgrupper – en digital och en fysisk, det innebär ju att de måste ha två olika agendor men att de överlappar varandra vid vissa tillfällen – det blir ju exempelvis inte så kul för någon som sitter hemma att titta på medans de andra äter lunch, då måste ju något annat erbjudas. Hybrid kan ju också vara att man har ett event på flera olika platser och streamar delar av innehållet till olika platser och på så sätt gör ett sammanflätat event mellan olika geografiska platser, då är ju målgruppen mer lik men det kräver ju betydligt mer av arrangören.

Kan då ett hybridevent bli billigare att producera, exempelvis om man har gäster från flera olika länder?

– Det är ju den stora frågan, det beror nog främst på vad man vill uppnå med eventet. Är det i huvudsak att sprida information, exempelvis ett månadsmöte en konferens eller en utbildning kan det ju fungera bra att samla lokal personal på ett ställe och streama ut till övrig personal eller lokala enheter därifrån, något som efteråt kan kombineras med en enklare gemensam lokal aktivitet, då kan ju kostnaden bli lägre. Handlar det mer om kulturbyggande aktiviteter, jubileum eller produktlanseringar är det svårt att genomföra både digitalt och lokalt till lägre eller ens samma kostnad som om det skulle ske samlat på en plats även om det förutsätter att besökare reser in. Vill man göra en större besparing är nog dock oftast ett rent digitalt evenemang det mest kostnadseffektiva även om man satsar på en mer omfattande produktion.

När skall man då använda respektive typ av evenemang?

– Det fysiska är såklart ofta att föredra för att skapa en känsla av samhörighet, arbeta kreativt eller för att fira, eller där det fysiska verkligen tillför en ytterligare dimension, exempelvis en produktlansering som är svårare att återskapa digitalt om man exempelvis vill provsitta en bil. Om hela målgruppen finns på en eller ett fåtal platser där resande går enkelt att koordinera och går att genomföra på ett hållbart sätt är oftast det fysiska mötet det bästa alternativet. Då kan det ju också kombineras med en aktivering mot andra målgrupper, exempelvis konsumenter.

– Digitalt ger ju möjligheten att träffas oftare, om målgruppen finns i flera olika länder eller exempelvis består av många lokala enheter är det digitala ett väldigt effektivt alternativ som gör att fler kan delta exempelvis vid månadsmöten eller presentationer. Om eventet är väldigt presentationstungt anser många att det är en fördel att kunna delta hemifrån, det minskar restid och klimatpåverkan och gör samtidigt att besökarna lättare får ihop det med sitt privatliv. Kostnaden för ett digitalt alternativ blir oftast betydlig lägre även om man gör en mer påkostad produktion och använder en mer avancerad plattform för att delar mer innehåll och öka interaktiviteten.

– Hybriden är den mest krävande varianten och ställer höga krav på både planering och arrangemang. En enkel lösning är förstås att streama ut de delar som exempelvis framförs på scenen till de som av olika skäl inte kan ta sig till mötet. Att koordinera ett globalt event med fysiska event på flera platser parallellt, där många skall ta del av de olika delarna fördelat på olika fysiska platser kräver mycket av produktionen för att eventet skall kännas närvarande och inkluderande för publiken på alla ställen. Även om det i teorin kan kännas lätt att få alla att ta del av informationen blir det lätt att huvudproduktionen sker på ett ställe och att alla andra ”tittar på TV”. Huvudtipset blir att sprida ut talare mellan de olika destinationerna och sedan ha lokal underhållning för besökarna så att alla får en likvärdig mix av live och streamat. Problemet med en bra hybrid produktion på flera olika platser blir alltså att den blir dyr eftersom den måste vara perfekt för både live och streamad publik.

Så vad bli då rekommendationen framöver?

– Det blir viktigare än någonsin att tänka igenom vad man skall kommunicera och vem som är målgruppen. Lokala evenemang där det sociala och taktila är av stor vikt bör nog fortsättningsvis hållas fysiska, medans event mot en mer spridd målgrupp och med en mer statisk agenda idag med fördel kan hållas digitala och då istället ha en högre frekvens och nå fler. Detta matchar även hur vi bör tänka hållbart framöver, det kommer vara svårt att motivera att flyga människor över hela världen för möten som lika gärna kan göras digitala och därmed spara in på såväl ekonomi, klimatpåverkan som life balance, där lokala produktioner inte innebär samma påfrestning på hållbarhetsfaktorerna.

Läs mer: Årskrönika från Mats Mileblad: Vad gör vi med turen när den kommer?

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

För en tid sedan publicerade vi på Eventeffect listan över Sveriges största monterbyggare. Högst upp på listan fanns återigen Space Production. Vi blev såklart nyfikna på verksamheten och ringde upp vd:n Lasse Frisk för att höra mer om framgångarna och framtiden för Göteborgsföretaget.

Rapporter

EA Summit 2025 samlar Sveriges ledningsassistenter – ”Rollen står inför sitt största skifte någonsin”

Den 17 november 2025 äger EA Summit 2025 rum på Ingenjörshuset, Stockholm — en halvdagskonferens riktad till Sveriges ledningsassistenter med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”. Arrangör är Executiveeffect, och VD/projektledare Victor Träff berättar hur den egna undersökningen lagt grunden för upplägget.

Metropole – mötesplatsen där kreativitet och eventmöjligheter flätas samman

Metropole – mötesplatsen där kreativitet och eventmöjligheter flätas samman

I hjärtat av Stockholm, på Magnus Ladulåsgatan 3, har Metropole etablerat sig som en spelare i mötes- och eventindustrin – inte bara som coworking-aktör utan också som scen för hybrid-produktioner, broadcasting, eventupplevelser och mötesrum med hög kreativ potential.

Från krogen till skogen med Ahlsell

Från krogen till skogen med Ahlsell

Annons

Sedan 2020 är Ahlsell en av huvudsponsorerna till Vasaloppet och startade en intern rörelse tillsammans med Brand Engagementbyrån Minnesota. Såhär gick det till när Ahlsell begav sig från krogen till skogen i fädrens spår.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

Tips

  • Varför är Google Analytics viktigt?
  • Så skriver du ett pressmeddelande som skapar publicitet – 10 tips
  • Tips: Fem enkla saker som gör det lättare att sälja sponsorplatser
  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
Jens Peter Edgren Mindley Jens Edgren - Veckans Mindley profil

Jens Edgren – Veckans Mindley profil

Annons

Jens Edgren är veckans profil på Mindley. Med en unik kombination av djup erfarenhet inom försäljning, coaching och beteendeförändring, hjälper han säljare och chefer att nå snabbare och mer hållbara resultat.

Upphandlingar

  • Skolverket söker ny eventplattform
  • Ny upphandling i Skåne: Helsingborg söker strategisk eventbyrå och producent
  • Upphandling: Ramavtal för ljud, ljus, scen och eventservice
  • Kungliga Operan upphandlar ramavtal för hyra av teknik
  • Kommun söker eventbyrå för mötes- och upplevelsekommunikation

Eventarenan

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Inspiration

Från källare till kultbryggeri på Ringön

Företagsevent med smak, skratt och samhörighet

Inspiration

I en bransch där företag söker minnesvärda och engagerande event är Två Feta Grisar på Ringön i Göteborg en destination som sticker ut. Här kombineras lokalt bryggd öl, mat i toppklass och lekfulla aktiviteter i en miljö som främjar både kreativitet och gemenskap. För företag som vill erbjuda mer än en traditionell after work eller konferensmiddag är detta en plats där hela teamet får en helhetsupplevelse.

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Inspiration

De kallar sig själva för en “resort i stan”. Nu har Jacy’z Hotel & Resort i Göteborg för andra året i rad utsetts till Sweden’s Leading Business Hotel – och visar att framtidens affärsresor handlar lika mycket om känsla som om konferens.

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Inspiration

När resenärer stiger av planet på Arlanda är det ofta hektiskt och stressigt – men mitt i flygplatsens puls finns en plats där lugnet råder och bemötandet känns varmt och personligt. Från och med 1 januari 2026 är det Robin Azad som styr skutan på Comfort Hotel Arlanda Airport, med ambitionen att göra varje gäst vistelse minnesvärd och varje medarbetare stolt över sitt arbete.

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Inspiration

Julshow säsongen 2025 bjuder på allt från vintriga musikaler i Norrland till rockiga festkvällar i Skåne. För mötes- och eventindustrin är det en chans att hitta nya idéer, kombinera underhållning med nätverkande och skapa upplevelser som engagerar både kunder och medarbetare. Här är en guide till årets höjdpunkter.

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Inspiration

Räkmackan är lika mycket Göteborg som havet, skärgården och salta vindar. Den klassiska smörgåsen med handskalade räkor, ägg och majonnäs är något av stadens stolthet – och varje år utses den allra bästa.

I år står det klart: Göteborgs bästa räkmacka 2025 finns på Swedish Taste.

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Inspiration

Efter en kort paus är det snart dags för comeback på Sveavägen. Den 15 januari 2026 slår O’Learys Norrtull åter upp dörrarna – med nya franchisetagare, nya idéer och en rejäl dos energi. På 2 500 kvadratmeter ska en av Stockholms största sport- och nöjesdestinationer väckas till liv igen, med fokus på upplevelser, gemenskap och evenemang.

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Inspiration

När Elite Stadshotellet Eskilstuna den 8 oktober inviger sitt nya Vana Spa får Mälardalen inte bara en ny spaupplevelse – satsningen blir också ett mervärde för konferenser, events och affärsresor. Här möts hotellets historia, vattensnära läge och modern design i en helhetsupplevelse för både gäster och arrangörer.

Postmuseum öppnar Källarloungen – nya mötesrum i historiska valv

Postmuseum öppnar nya mötesrum i historiska valv

Inspiration

Postmuseum i Stockholm utökar sin mötes- och eventverksamhet med Källarloungen, ett nytt mötesrum i museets historiska källarvalv i Gamla stan. Lokalerna erbjuder en unik kombination av kulturarv och modern mötesdesign, och ska ge besökare en inspirerande miljö för allt från kreativa workshops till mingel och samtal.

Metropole – mötesplatsen där kreativitet och eventmöjligheter flätas samman

Metropole – mötesplatsen där kreativitet och eventmöjligheter flätas samman

Hallå där...

I hjärtat av Stockholm, på Magnus Ladulåsgatan 3, har Metropole etablerat sig som en spelare i mötes- och eventindustrin – inte bara som coworking-aktör utan också som scen för hybrid-produktioner, broadcasting, eventupplevelser och mötesrum med hög kreativ potential.

AI-kampanj lanserar nytt hotell i Södertälje

AI-kampanj lanserar nytt hotell i Södertälje

Inspiration

Hur lanserar man ett hotell som ännu inte finns? För THE DOCK, som öppnar i Södertälje den 19 november 2025, blev svaret en helt AI-genererad öppningskampanj. Resultatet: en lekfull resa genom hissdörrar där gäster, personal och fantasi möts långt innan de första gästerna kliver in.

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Client Manager – LIWLIG
  • ACCESS TO söker en produktionsledare för event! Är det du?
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Eventbyrå

Kosmetik- och hygienföretagen (KoHF) har valt Wonderland som ny eventpartner för Swedish Beauty Awards 2026. Byrån får ansvar för både produktion, PR och sociala medier – och ska lyfta Sveriges största skönhetsgala till nästa nivå.

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Eventbyrå

Kommunikationsbyrån först i rangordningen i nytt ramavtal för filmproduktioner.

No Normalcy tar upplevelsemiddag till nästa nivå med ODDNORM

No Normalcy tar upplevelsemiddag till nästa nivå med ODDNORM

Eventbyrå

Eventbyrån No Normalcy fortsätter att tänja på gränserna för hur mat och upplevelse kan smälta samman. I november återvänder deras hyllade koncept ODDNORM – en multi-sensory dining experience där fine dining möter konst, teknik och kreativ galenskap.

Mest läst

Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

För en tid sedan publicerade vi på Eventeffect listan över Sveriges största monterbyggare. Högst upp på listan fanns återigen Space Production. Vi blev såklart nyfikna på verksamheten och ringde upp vd:n Lasse Frisk för att höra mer om framgångarna och framtiden för Göteborgsföretaget.
Eventbyrå prisas för stark tillväxt

Eventbyrå prisas för stark tillväxt

Ett svenskt eventföretag har utsetts till ett av landets snabbast växande bolag. Trots osäkra marknader och en bransch i förändring har företaget lyckats öka sin omsättning med nära 300 procent på fyra år – tack vare struktur, långsiktighet och ett tydligt fokus på kultur och medarbetare.
Rock The Night tar plats på festivalkartan – sex nya städer ansluter 2026

Rock The Night tar plats på festivalkartan – sex nya städer ansluter 2026

Från Malmö till Umeå växer Sveriges största tribute-festival med en storslagen turné. Rock The Night Festival vill inte bara fylla scenerna med klassiker – målet är att skapa en helhetsupplevelse där musiken, miljön och mötet står i centrum.
Kungliga Tekniska högskolan söker eventpartner för akademiska högtider och VIP-besök

Skolverket söker ny eventplattform

Skolverket förbereder en ny upphandling av digital eventplattform och nyhetsbrevsverktyg. I nuläget har myndigheten publicerat en så kallad RFI – en förfrågan om information – som ger företag inom event- och mötesteknik chans att påverka den kommande upphandlingen.
Silvana Imam tar sin röst till nya scener – gör föreläsardebut

Silvana Imam tar sin röst till nya scener – gör föreläsardebut

Efter att ha erövrat Sveriges musikscener med sitt kompromisslösa uttryck tar Silvana Imam nu klivet in i en ny värld – som föreläsare. På tisdag debuterar hon på Bookys event Speaker Pop Up och vill med sin föreläsning inspirera till mod, mångfald och äkthet – på scen och i livet.

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

På nytt jobb

LIWLIG fortsätter att expandera, nu förstärks teamet med tio nya medarbetare inom flera centrala kompetensområden.

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

På nytt jobb

När Göteborgs nästa stora hotellöppning närmar sig, står en man redo att skriva första kapitlet. Aurel Balika blir hotelldirektör för Quality Hotel The Book, den nya satsningen från Strawberry som öppnar sommaren 2026 – mitt i stadens pulserande nöjes- och mötescentrum.

Louise Ekeberg ny rådgivare på Mindley

Louise Ekeberg ny rådgivare på Mindley

På nytt jobb

Mindley fortsätter att växa och stärker sitt team med Louise Ekeberg som ny rådgivare. Hon har mer än 25 års erfarenhet från event, konferenser och affärsresor – både i Sverige och internationellt – och kommer närmast från ledande roller inom flera etablerade byråer.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Annons

Mindley Expert Spotlight: Magnus Helgesson om drivkraft, transformation och varför det viktiga inte är vad du gör – utan vem du blir.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com