– Vi är självklart väldigt glada och stolta att presentera Visa som ny huvudsponsor till Nordea Open. Visa är ett av världens starkaste varumärken, inte minst på grund av deras ständiga fokus på innovation och utveckling. Genom att vara i framkant för digitala betallösningar, där användarvänlighet och säkerhet står i fokus, ser vi tydliga synergier med våra egna ambitioner kring utveckling och hållbarhet. Tillsammans med Nordea och våra andra samarbetspartners, kommer Visa definitivt att bidra till att göra evenemanget ännu bättre, säger Christer Hult, Managing Director Nordea Open.
– Visa har varit i ledande inom betalningsinnovationer sedan vi grundades på 1950-talet, och vi tänker ständigt på nästa stora nyhet inom betalningar och hur vi kan säkerställa att den blir tillgänglig för alla. Sverige ligger i framkant inom digitala betalningar och det är inspirerande att vara del av ett ekosystem där digitalisering, hållbarhet och sömlösa kundupplevelser står i fokus, säger Fredrik Lindquist, chef för Visa i Sverige.
– Att samarbeta med Nordea Open är en ära och vi ser fram emot att få engagera oss och inte minst lyfta samhällsviktiga frågor. Visa har en lång historia av att stötta kvinnor inom både näringsliv och idrott. Samarbetet är ytterligare ett steg på den resan och vi ser inte minst en perfekt matchning med She’s Next, som är vårt initiativ att stötta kvinnliga entreprenörer finansiellt och med affärschoaching. Vi ses i Båstad, avslutar han.