Ann Jacobsson får en avgörande roll i Norrmejeriers spännande tillväxtresa, där företaget både ska säkra sitt ledarskap på den norrländska hemmamarknaden och ta marknadsandelar på nationell nivå. Hon lämnar Heja efter 20 år som strateg och partner, med flera långa kundrelationer och prisbelönade uppdrag som uppmärksammats både nationellt och internationellt. Byrån är bland de ledande i branschen med ett fokus på att skapa varumärkesupplevelser och samarbeten som ger effekt.
– Anns erfarenhet av att leda varumärkesresor inom snabbrörliga konsumentvaror tillför viktig strategisk kompetens till Norrmejeriers erfarna marknadsavdelning, säger Maria Skogelid, chef för kategori mejeri på Norrmejerier. Som jag känner Ann är hon också en genuin person och en generös lagspelare med ett stort hjärta som klappar lite extra för Norrland.
I sin roll som Corporate Brand Manager kommer Ann Jacobsson att ha huvudansvaret för att positionera Norrmejerier som en betydande aktör inom mejeri-Sverige. En viktig del i arbetet blir att arbeta för att öka medvetenheten om och efterfrågan på norrländska mejeriprodukter, i linje med företagets övergripande kategoristrategier och varumärkesstrategi.
– På Norrmejeriers avdelning Marknad & Innovation jobbar ca 20 personer med det strategiska varumärkesarbetet, kampanjer samt utveckling och innovation i våra sortimentsportföljer, tillägger Skogelid. Brand och product managers, projektledare, produktutvecklare och analys & insikt är exempel på viktiga funktioner inom avdelningen.
– Jag har jobbat med Norrmejerier som kund i 20 år, det är ett genuint företag och ett urstarkt varumärke. Att börja här känns som att komma hem och jag ser fram emot att fortsätta resan tillsammans, säger Ann Jacobsson.