Är du en social och framåt person som trivs i en variationsrik och händelserik miljö? Har du några års erfarenhet inom service och vill ta dig an en ny utmaning där kundkontakt och yrkesrelationer är det centrala? Ser du dessutom dig själv som en strukturerad och organiserad person? Då är detta tjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker nu en mötes- och konferenskoordinator till en av våra kunder, en storbank som är placerad centralt i Stockholm med många välkända företagskunder. Vår kund planerar nu att utöka deras administrativa team med två konferens- och möteskoordinatorer, vars främsta uppgift är att representera företaget och hänvisa kunder till sina möten.
I denna roll som mötes- och konferenskoordinator ansvarar du för den dagliga driften kring interna händelser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ta emot besökare och gäster på ett välkomnande och professionellt sätt – samt hänvisa dem rätt. Inför varje tillfälle förbereder du det som har efterfrågats (ex. mat, kaffe, vatten mm samt ansvarar för beställningar och inköp). Du ser även till att all teknik fungerar smidigt, exempelvis konferenstelefoner och presentationer. Varför det även är viktigt att du vid behov kan förmedla instruktioner och information på ett enkelt sätt. Kunden anordnar även flera mindre och större events för sina kunder där du förväntas ta en samordnande roll tillsammans med den befintliga cateringpersonalen. Det centrala kommer alltid att vara att hålla en hög och jämn servicenivå och ständigt leverera den bästa möjliga servicen.
I den här rollen förutsätter vi att du som söker trivs i sociala och ansvarsfulla roller. Du söker en variationsrik tjänst där du dagligen får träffa många nya människor från olika länder och kulturer. Du kommer att träffa mycket välkända och viktiga företagskunder – något som förutsätter ett professionellt och trevligt bemötande samt flexibilitet och kreativitet. Som person är du därför mycket initiativtagande och kan utan problem driva på ditt eget arbete. Du är en lagspelare som trivs i en roll där du hjälpa till där det behövs och stötta dina kollegor med diverse uppgifter.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil
Gymnasial utbildning
Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom serviceinriktad roll
Van användare av Officepaketet
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Meriterande
Arbetslivserfarenhet inom hotell, restaurang eller konferenssammanhang
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde efter årsskiftet.
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till [email protected] snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14480LF i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ([email protected]), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.