Vi tar nu steget längre och pratar med mötesdeltagare direkt. Det blir en spännande verklighetsbild kring deras faktiska behov och önskemål och vilka små och stora saker som betyder mest kring deras deltagande på möten, konferenser och events.
Nu ger vi dig chansen att dela med dig om dina erfarenheter och förväntningar som deltagare på olika möten, konferenser och events!
Tiina Muukari, som är Global Supplier Manager hos CWT Meetings & Events, gör slutarbetet för sin BBA-examen i International Business vid Haaga-Helia University of Applied Sciences.
För sin avhandling granskar Tiina bl.a. erfarenheter och förväntningar hos deltagarna i möten och events på uppdrag av sin arbetsgivare, CWT Meetings & Events, Nordic. Men också i det offentliga forumet.
Förutom flera intervjuer face-to-face som utgör kvalitativ data i arbetet, samlar Tiina in kvantitativa data med hjälp av ett undersökningsverktyg. Alla svar är helt anonyma. Det skulle vara fantastiskt om du kunde ge henne tips på hur man kan förbättra deltagarupplevelsen i sin helhet.
Tack för att du ger oss din syn på dina mötesupplevelser.
Det tar ca 4 minuter att svara på undersökningen; du får också gärna dela denna artikel och länken med dina vänner och kolleger, om du så önskar. Frågorna har att göra med många olika saker före, under och efter ett event. Ladda ner undersökningen.
Så fort resultaten är färdiga kommer de viktigaste resultaten att publiceras på den här sajten i en annan artikel.
Varför gör CWT Meetings & Events den här undersökningen?
– Vårt samarbete med mötesbeställare löper bra och smärtfritt. Men eftersom vi vill agera som en professionell rådgivare i frågor som gäller möten och events åt våra kunder måste vi förstå oss bättre på deltagarna och veta vad de verkligen uppskattar i ett event. Trots allt, är det ju så att alla events arrangeras för deltagarna och det är deras åsikter som har betydelse, säger Tiina.
– Så fort vi fått fram informationen kan vi optimera vår egen serviceprocess och även erbjuda mötes- och eventsbokare mer insikt i hur man skapar en WOW-effekt för ett möte eller ett event, samtidigt som man överträffar deltagarnas förväntningar, fortsätter Tiina.
Baserat på resultaten kommer vi också att skapa en lättanvänd check-list för mötes- och eventsplanerare i avsikt att göra deras jobb lättare. Detta hjälper dem att nå sina mål för mötet eller eventet och genom detta, också förbättra ROO-värdet (Return on Objectives) för eventet. Listan kommer publicerar på Eventeffect när den är klar