Den 27 april presenteras vinnarna i den 24:e upplagan av Gyllene Hjulet på Bibilioteket Live i Stockholm. Tävlingen Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.
Nominerade bidrag som har möjlighet att ta hem ett Gyllene Hjul 2022 i eventkategorierna.
ÅRETS B2B, Gyllene Hjulet 2022
- Clear Channel – Beyond Reach
Eventum | Clear Channel Scandinavia - SEB Talks
Minnesota Communication | SEB - SEB The Next Awards
Minnesota Communication | SEB - Gasellen
Onemotion IMC | Dagens Industri - Norrsken Impact Week 2021
Ciceron International | Norrsken Foundation
ÅRETS B2C, Gyllene Hjulet 2022
- Today’s Office
Hyundai Sverige | Stomping Grounds | AWB - ABBA Voyage 2021
Telepathic | Universal Music Inhousebyrå “Labs Sweden” - MAX Sessions
JMWGolin | MAX Burgers - Night Rider
Gröna Lund | Heineken - Coca-Cola Real Magic – Dela En Magisk Jul
United | Coca-Cola Sverige | Redgert Comms
ÅRETS INTERNA EVENT, Gyllene Hjulet 2022
- 155 dagars Boot Camp
Eventyr | Nina Mittjas | Nicklas Carlström | Sara Viirman | Patrik Eriksson | Henrik Schönnings - Atea Landslagsläger 2021
Minnesota Communication | Atea Sverige - Fastighetsbyrån Kickoff Champ Camp
Minnesota Communication | Fastighetsbyrån - KICKOFF – Bonnier News Sales Awards 2021
Koncept & Event / Åström Koncept & Event | Bonnier New Sales / Bonnier News - The Hive
Telepathic | Vinci Energies
ÅRETS DIGITALA B2B, Gyllene Hjulet 2022
- WSP Bäst Före
Dentsu Sweden (MKTG) | Isobar | WSP Sverige - Dell Technologies Forum
YouSound / BehindLive | WAVE | ExperiencePartner - The morning awardsshow
Onemotion IMC | Dell Technologies | vVenues - Telia Connect to Business 2020
PS Occasion - Atea Bootcamp 2020
Minnesota Communication | Atea
ÅRETS DIGITALA B2C, Gyllene Hjulet 2022
- SEB Talks
Minnesota Communication | SEB - Hem till Dig med Landshypotek och Larz-Kristerz
Minnesota Communication | Landshypotek | Filmriding - Logitech G345 PUPPET
United | Fourth Floor Creative | Logitech Nordic - Women in Tech
Onemotion IMC | Women in Tech | vVenues - Försvarsmakten – Digital Escape Room
BANG-Brand Arena Nordic Group Agency
ÅRETS DIGITALA INTERNA EVENT, Gyllene Hjulet 2022
- Hello Cytiva 2021
PS Occasion - Alla har en superkraft
JFK Event | Onemotion IMC | TRR - Verkstadsträffen 2021
United | Autoexperten - Kick Office 2021
Minnesota Communication | Fastighetsbyrån - Easypark One
Onemotion IMC | Easypark | vVenues
ÅRETS HANTVERK, Gyllene Hjulet 2022
- Gasellenturnen
Onemotion IMC | Dagens Industri - Today’s Office
Stomping Grounds | Hyundai Sverige | AWB - Nobel Calling
Onemotion IMC | Production Republic | Design Nation | Lundberg Design - Unicef- Hjälp Yemen med rent vatten
Brand Arena Nordic Group Agency | Unicef - Night Rider
Gröna Lund | Heineken
ÅRETS KREATIVA, Gyllene Hjulet 2022
- Hemmaklacken
ORD&BILD | Örebro SK - Försvarsmakten – Digital Escape Room
BANG-Brand Arena Nordic Group Agency - Today’s Office
Hyundai Sverige | Stomping Grounds | AWB - Pladdling
BCW Stockholm - Samsung TV-spa
JMWGolin | Samsung
Om SES som arrangerar tävlingen
SES är branschorganisationen som arrangerar inspirerande seminarium, nätverksträffar, utbildningar och driver opinion i olika branschfrågor kring research och insikter för våra 230 medlemsföretag, som planerar och genomför majoriteten av landets större evenemang, event, möten, mässor och sponsorskap i egenskap av köpare, byråer, rättighetsinnehavare, arrangörer, anläggningar och arenor, konsulter, destinationer och leverantörer.
Om Gyllene Hjulet 2022
Tävlingen har i år genomgått vissa förändringar för att möta upp branschens behov och förutsättningar. Då 2020 års projekt inte fått chansen att tävla under normala förutsättningar, valde vi att detta år även inkludera 2020 i startfältet. Detta innebär att vi kommer att se alla fantastiska och kreativa projekt från både 2020 och 2021 tävla i årets Gyllene Hjulet.
Vi har även valt att dela upp kategorier och jury i två grupper – sponsring och event/expo samt utökat tävlingen till totalt 20 kategorier som på ett mer specifikt och träffsäkert sätt avgränsar dagens sponsrings- &/eller eventprojekt i syfte att mer specifikt och träffsäkert avgränsa dagens något brokiga skara sponsrings- och eventprojekt, för att våra tävlanden inom respektive kategori ska kunna mötas och mätas mer rättvist inom ramen för sina egna avgränsade spelplaner. Möt nykomlingarna; Årets Digitala Event B2B, Årets Digitala Event B2C, Årets Digitala Interna Event, Årets Sportsponsring och Årets Kultur- och Underhållningssponsring.
I kategorierna Årets Sponsring och Årets Event har man i år inte möjlighet att lämna in specifika bidrag – alla inskickade bidrag, oavsett kategori, är i stället direktkvalificerade. Juryn utser bland dessa det sponsringsprojektet och det eventprojektet som är det bästa av de bästa.