För nittionde året i rad ska Sponsrings & Eventföreningen kora de bästa svenska projekten inom sponsring och event genom evenemanget Gyllene Hjulet 2016.
Årets nominerade för event B2B är:
- Byggfestivalen 2015
Woody Bygghandel AB, Knut Kommunikation och Stålmark Live - Electrolux Table Talks
Electrolux och Passion Lab - ELLE-galan 2015
ELLE och Aller media AB - Junifesten 2015
White and White Event AB - Umeågalan
Umeågalan, Heja! och Punkt PR
Årets nominerade för event B2C är:
- THE BASE
Adidas Nordic, LE PACTE AB och Jung relations - Children’s Climate Conference
Telge Energi, Masscreation Reklambyrå Stockholm AB, Eventum och Lux PR - COKE 100 Years of Contour. 100 Years of Innovation
Coca-Cola AB, Coca-Cola Enterprise SE AB, Isobar AB, Carat AB och United Media Group Nordic AB - Frantzéns provhytt
NK, White and White Event AB och Garbergs Reklambyrå AB - Kallhuset
Spendrups, Onemotion IMC och FLB Europa
Årets nominerade för Interna event är:
- Atea Campus
Atea Sverige - Ericsson R&D Digital Summit
Ericsson AB och PS Communication - SEB Management Conference 2015
SEB och Minnesota Communication - Synsam – Nu lyfter vi blicken!
Synsam och Minnesota Communication - Upptäck havet
Trygg-Hansa och PS Communication Sweden AB
Årets nominerade för digitala är:
- Don’t Drink and Dive
Trygg-Hansa, Prime och Folke Film - Gör Ditt Val
AllaStudier och Metro Nordic Sweden AB - #NOwater24
NorrlandsOperan, Punkt PR och Komet Kommunikation - Rinkside 3
Tre och Passion Lab - Tele2 Täcker Sverige
Tele2, PS Communication och Splay Networks
Årets nominerade för nytänkande är:
- BonnierHoops!
Bonnierförlagen, Håkanson United, Britton Britton och FLB Europa - ”En lite väl stolt sponsor”
McDonald’s, DDB, Håkanson United, OMD, Prime och Apegroup - Framtidslabben Hacka & Packa, MegaMind Tekniska museet
Tekniska museet och Reflection Company - PwC Project X – en annorlunda rekryteringskampanj
PwC Sverige och Just Cruzin Production - Svartkrogen i Almedalen
JFK Event, Mafioso PR och Iris Sverige