Den 2 april arrangeras den 23:e upplagan av Gyllene Hjulet, branschtävlingen för alla som jobbar med intresse- & upplevelsebaserad kommunikation. Bidragen är inlämnade och nu är det dags för 27 utvalda jurymedlemmar av kora vinnarna.
– Det är en stor ära att vara en av 27 utvalda jurymedlemmar. Det ska bli spännande att ta del av alla dessa fantastiska projekt som genomförts under 2019 och ser fram emot att inspireras och ta del av nya idéer och koncept som jag själv kan dra lärdom av, säger Magnus Gidlöf, Sponsoransvarig på Swedbank.
2020 års jury
Andy Pimmeshofer, Minnesota Communication, Anna Wersén, Wersén Consulting, Axel Bringel, BWC Stockholm, Camilla Adamsson, SAS och Elsa Stille, Passion Lab. Erik Sundin, SkiStar Fjällmedia, Gustav Käll, Space, Johan Gronowitz, We Are More, Karin Ljungmark Malmström, Identx Kommunikation, Karin Stolt Halvarsson, Jämtkraft, Kinna Brundin, Sandvik, Lena Rodin, Löfbergs, Linda Häggkvist, Wangari, Magnus Gidlöf, Swedbank, Maria Af Geijerstam, Svff och Maria Olsson, Tekniska Muséet.
Mattias Wallin, Spinn, Max Hafelt, Jung Relations, Mikael Byhlin, Ingka Group, Nils Englund, Expohouse, Richard Andersson, A Skillfull Crowd, Rickard Forsberg, Scandic Hotels, Sofie Lager, Active LED, Susanne Zabrodsky, Kronfågel, Therése Liljedahl, Live Nation, Tomas Käll, Bonnier News Brand Studio och Viktoria Gelin, Aftonbladet.
Priskväll på Annexet
Den 3 mars offentliggörs de nominerade och den 2 april presenteras vinnarna av silver- och guldhjulen på Annexet i Stockholm.
– Jag är otroligt stolt över juryns sammansättning med sin breda erfarenhet och know-how från alla delar av branschen. Det är en dynamisk mix av personligheter som är peppade att ta sig an denna uppgift, säger Niklas Söderberg, verksamhetschef på SES.