Under 2019 gick Nordea ut i en nordisk upphandling med nordens eventbyråelit och nu står det klart att A Skillful Crowd är den byrå som får uppdraget.
A Skillful Crowd hade tidigare ansvaret för den svenska marknaden, men får nu ett utökat ansvar att jobba med Nordea även på den finska, danska och norska marknaden.
Melodifestivalen och Nordea Open i Båstad
– Nordea har många nya spännande sponsorskap som ska äga rum under 2020 då vi bland annat är med som huvudsponsor till Melodifestivalen, sponsor av Stockholm Pride och titelsponsor till Nordea Open i Båstad, säger Tomas Björklund, nordisk chef för sponsring och event på Nordea och fortsätter:
– Utöver detta har vi flertalet sponsorskap i de nordiska länderna som ska aktiveras och efter upphandlingen står det klart att A Skillful Crowd är den byrå som är bäst lämpad att tillgodose våra behov.
”Att samarbeta på ett nordiskt plan är motiverande”
Uppdraget sträcker sig över tre år och startar nu direkt med Melodifestivalen där Nordea går in som huvudsponsor.
– Vi på A Skillful Crowd är självklart glada och stolta över att få fortsätta jobba med ett så intressant och välkänt varumärke som Nordea. Att vi nu även får samarbeta på ett nordiskt plan är mycket motiverande säger Pär Arvered, strategic partner på A Skillful Crowd.