Låser du fast dina kunder till att vänta i en fysisk kö eller lämnar dem ovetandes om hur lång väntetiden är? Ett stressigt moment för personalen att ha koll på alla kunder och hantera situationen på ett smidigt sätt. Digital Q är kösystemet som underlättar och effektiviserar både företag och kund. Här kan personalen systematiskt hantera kölistan digitalt på bästa sätt, och dina kunder kan följa sin aktuella köplats och väntetid i mobilen, och slipper därmed känna sig låsta till en kö och ovetandes om väntetiden.
Erbjudande till EventEffects läsare
- Kom igång med Digital Q Bas
Vi bjuder på startavgiften (värde 2495 kr)
Driftkostnad 995 kr /månaden (ingen bindningstid)
- Utforma ett digitalt kösystem som skräddarsys för din verksamhets behov och önskemål
Boka en kostnadsfri konsultation med en av Digital Q:s designers där ni berättar om de önskemål och behov ni har för kösystemet. Vi utformar sedan ett optimalt system som effektiviserar kundflödeshantering hos er.
Kundcase inom branschen
Kundcase: High Chaparral
Digital Q har skapat ett system som används av besökarna när de ska boka biljetter till High Chaparrals shower. Besökaren skannar en QR-kod med mobilkameran och väljer hur många de är i sitt sällskap och vilken tid de vill gå på showen. De kan nu på ett enkelt sätt begränsa antalet platser som finns för varje show och besökaren ser direkt när det är fullt. Digital Q har med digitala biljetter gjort det möjligt för besökaren att sköta bokningarna helt själva och därmed kunna ta bort denna uppgift från personalen.
”I samband med vår snabba omställning från improvisationsteater till tidsatta shower för maximalt 500 personer uppstod behovet av en smart lösning för köbildning utan att riskera trängsel. Digital Q svarade snabbt med ett förslag till skräddarsydd lösning, har omgående tagit sig an uppgiften och levererar en färdig lösning på en dryg vecka. Digital Q erbjuder verkligen innovation, kundbemötande och kundkommunikation samt kvalitet och service på absolut högsta nivå.”
– Mathias Bergendahl, VD på High Chaparral
Kundcase: Midstar
På ett av Midstars populära hotell öppnar i sommar en ny takbar. Där ska de använda Digital Q som en kölista då det inte går att boka bord. Med Digital Q får de nu möjlighet att erbjuda alla de gäster som kommer på drop in att ställa sig i kö till att få ett bord. Gästerna kan då ha koll på kölappen i sin mobil och är hela tiden medvetna om den förväntade kötiden som återstår. Hotellet har ytterligare en bar och restaurang som de vill att gästerna ska ha möjlighet att utnyttja medan de väntar på att få plats på takbarer, vilket nu blir möjligt. Personalen ser i systemet en lista på alla gäster (namn, mobilnummer och antal i sällskapet) som köar för att få bord. Det räcker med ett knapptryck för att meddela sällskapet som står näst på tur att de är välkomna till takbaren. De väntar sig att systemet kommer underlätta kund hanteringen enormt och kunna leverera en ännu bättre service.