Med mer än 50 välkända varumärken har Carlsberg Sverige en ledande position på marknaden för såväl öl som andra drycker. Varje år investeras en stor del av varumärkets marknadsföring i olika events och aktiveringar. Sedan 2020 kom att bli ett annorlunda år har Carlsberg valt att fokusera på att rusta sig inför framtiden. I våras inleddes därför jakten på att hitta flera långsiktiga partners som kan leverera kvalitetssäkra och kostnadseffektiva lösningar för framtida projekt. Ett av valen föll på Dohrns Exhibitions & Events, som med sin design och produktionsförmåga vunnit varumärkets förtroende. Parterna har tecknat ett treårigt avtal som innebär ett nära samarbete med såväl Carlsbergs interna marknadsföringsteam som med upphandlade eventbyråer.
– Det här är ett uppdrag som passar oss perfekt, säger Stefan Dohrn, VD Dohrns Exhibitions & Events. Vi har fantastiskt duktiga designers och rätt produktionskapacitet för att kunna möta Carlsbergs behov, fortsätter Stefan.
I sina lokaler på Liljeholmen i Stockholm erbjuder Dohrns resurser som design, projektledning, grafisk produktion, snickeri, måleri, lager och logistik. I samband med Alpina VM 2019 etablerade sig företaget även i Åre. Dohrns var då helhetsleverantör till världens största idrottsevenemang och kan idag erbjuda lokala resurser i form av projektledning och byggnation. Genom medlemskap i OSPI, Octanorm Service Partner International, har Dohrns också ett väletablerat internationellt nätverk.
– Vi har lång erfarenhet av att arbeta både nationellt och internationellt och gör alltifrån stora evenemang till mindre utställningar och aktiveringar. Idag gör vi även mycket pop-up butiker, showrooms och scendekor, avslutar Stefan.