De nya digitala medarbetarna kommer att komplettera ESS Groups första AI-assistent, ESSBjörn, som sedan sommaren 2022 har effektiviserat företagets ekonomiprocesser och frigjort tid för mer värdeskapande uppgifter för ekonomiteamet.
Bokföring, registrering och dualitetskontroller
De processer som kommer att automatiseras inkluderar avstämning och rättning av korttransaktioner, registrering av bokföringsordrar och dualitetskontroll av leverantörsreskontra.
Avlastar medarbetare och ger en bättre kundupplevelse
Genom att överlåta dessa uppgifter till AI-assistenter kan ESS Group avlasta sina medarbetare från repetitiva arbetsuppgifter och därmed erbjuda en ännu bättre kundupplevelse.
Linda Lavi, Head of Finance Control på ESS Group:
”Vi är väldigt nöjda med vår första AI-assistent, som vi döpt till ESSBjörn, och ser nu fram emot att få hjälp av hans kollegor. Namnet ESSBjörn kändes naturligt då vi behöver fler killar i vårt team och alla här tyckte just Björn kändes mysigt och varmt. Vårt partnerskap med Zimply har hjälpt oss att optimera våra processer och skapa en ännu bättre kundupplevelse.
Den senaste investeringen är en viktig del i vår fortsatta digitalisering. Genom att arbeta med Zimply och deras innovativa AI-assistenter kan vi se till att vi fortsätter att leda hotellbranschen genom att erbjuda en ännu bättre, personlig och engagerande upplevelse för våra kunder.”
Ett naturligt komplement till övriga i ekonomiteamet
Zimply, företaget bakom AI-assistenterna, är glada över att fördjupa sitt samarbete med ESS Group.
Sebastian André, Chief Commercial Officer på Zimply:
”Vi uppskattar verkligen samarbetet med ESS Group för det sätt de arbetar tillsammans med sina AI-assistenter. De används som ett naturligt komplement till övriga teamet som får mer kapacitet till mer värdeskapande uppgifter.
ESS Group maximerar dessutom värdet av assistenterna som en skalbar lösning i takt med att de växer och öppnar fler hotell.”