Att vara teknikleverantör inom eventvärlden innebär att få stå i kulisserna och se massor av fantastiska föreställningar, på små och stora scener.
Under året har vi fått vara en liten del i allt från stora påkostade event till små avdelningsmöten. Spännande event genomförs i våra appar runt om i världen på allt från ryska till japanska och samtidigt pågår incentivresor till exotiska resmål, stora konferenser, serier av utbildningar och helt vanliga kick-offer.
Eventappen får en tydligare roll
Det är inte helt lätt att se tydliga trender, givet bredden i användningen av vår event-app, men vi kan konstatera att arrangörer steg för steg ändrar inställning till vår typ av teknik. Från att ha varit en kul och kanske lite häftig grej som man lägger till utanpå själva eventet, så är eventappen mer och mer en central, väl integrerad del i att sprida information och skapa interaktivitet under eventet.
Våra mer avancerade kunder börjar dialogen via appen långt innan eventet och fortsätter en bra bit efteråt. Vi har sett att de organisationer som verkligen vill demokratisera sina möten och lyssna på deltagarna börjar använda app även på lite mindre möten och konferenser.
Fortsatt tillväxt
Vi ser också tydligt effekten av ett ökat intresse av vår produkt för oss som bolag i form av massor med nya affärer.
Vi på MeetApp ser fram emot 2019 som ett år med fortsatt stark tillväxt, i Sverige och på andra marknader. Men framförallt har vi stora förhoppningar om att fortsätta se hur vi kan bidra till att våra kunder får ut mer av sina mötesinvesteringar. Vi hoppas att deltagare efter ett event i större utsträckning minns, gör och känner det organisatören tänkt sig – och att vi är en del i att åstadkomma detta.
Av: Mats Bäcklund, vd och medgrundare av eventappbolaget MeetApp