
Byråns intäkter ökade med 18 procent, från 109 miljoner kronor år 2016 till 128,5 miljoner kronor år 2017. Ebita landade på 7,9 miljoner kronor.
– Det som känns extra roligt är att vi både har behållit våra befintliga kunder men också har ett stort inflöde av nya spännande förfrågningar. Det känns som ett riktigt bra betyg på att det vi gör är rätt, säger Sofi Franzén, vd för Eventyr.
Under 2017 välkomnade Eventyr en rad nya kunder som bland annat ICA, Coca-Cola och O´learys till bordet, samtidigt som man fortsatt arbeta aktivt med att utveckla sina långvariga relationer.
Kundrelationer som leder till proaktiva partnerskap är rätt väg att gå, menar byrån, som tog en pallplats i Årets Byrå. Byrån har även dubbla nomineringar i Gyllene Hjulet.
– Vi har vuxit i antal medarbetare, vilket innebär att vi nu har möjlighet att ta oss ann nya typer av uppdrag. Att bli fler gör det möjligt för oss att testa nya ingångar tack vare de kompetenser som tillkommit de senaste åren, säger Sofi Franzén.