– Det har känns helt rätt sedan första kontakten med teamet på Eventum. De har både den kreativa höjden och leveranssäkerheten som vi letat efter i en partner, säger Barbara Wallin Hedén, marknadschef på Snapchat Sverige.
– Det är ett riktigt kul uppdrag för oss och vi ser fram emot vad vi kommer att skapa ihop. Snapchat är ett varumärke som vågar sticka ut i sin kommunikation på global nivå och nu ska AR ta plats på svenska livescenen, säger Cornelia Cabau, Creative Lead på Eventum.
Flera event planeras för fullt och går av stapeln redan under 2022. Första nedslaget blir Snapchats aktivering i samband med Guldägget, som en av huvudsponsorerna till galan.
Om Snapchat:
Snapchat har över 332 miljoner aktiva användare globalt varje dag och majoriteten tillhör generation Z, en köpstark målgrupp som är svåråtkomlig för andra kanaler. Nu tar den globala jätten nästa steg för att möta svenska reklambranschen och annonsörer på lokal nivå på ett helt nytt sätt.
Om Eventum:
Eventum är en kommunikations- och eventbyrå som med lång erfarenhet, hög kreativitet och smidighet producerar stora och små, publika och interna, fysiska och digitala event. Med samlad erfarenhet från event, TV, konserter, sport och strategisk marknadskommunikation har vi stenkoll på hur man verkligen berör människor.