Kändisfester, premiärer, strandpartyn, vin-dränkta middagar och businessmöten utgör en intensiv tiodagarsperiod för underhållningsindustrin. Filmköpare, säljare, studio-chefer och Hollywood-stjärnor kommer till den lilla staden Cannes på den Franska Rivieran för business. Stadens annars så lugna gator förvandlas till ett fullspäckat nöjesspektakel. Här flockas människor som vill få chansen att se kändisar gå på röda mattan iklädda haute couture och diamantsmycken till filmpremiärerna, eller promenerandes på gatorna för att ta sig mellan alla de sociala eventen.
Det är bland årets viktigaste dagar, där filmindustrin möts från hela världen för att handla och nätverka. I samband med detta produceras många mingelevent, men även varumärken tar tillfället i akt att bjuda in till exklusiva galor. För den bästa underhållningen till festerna flygs självklart de främsta artisterna in, supermodeller och inflytelserika personer samlas för att ta del av dessa festfyllda dagar.
Cannes Film Festival erbjuder många härliga upplevelser
Det finns flera möjligheter för olika slags företag att associera sig med festivalen. För mig var det tredje året i rad som jag närvarade för att nätverka och representera modemärken på röda mattan events. Förutom de unika tillfällena att presentera olika märken personligen till en kändistät publik, fick jag även uppleva Cannes underbara eventlokaler presenterat i deras bästa format.
Där fann jag inspiration för vad som finns tillgängligt för bröllop, destinationskonferenser och festresor. Min varmaste rekommendation är att planera events i Cannes, särskilt under vår och sommarhalvåret. Den lilla byn har så mycket att erbjuda!
Av: Fancy Alexandersson, internationell festfixare som driver företaget Fancy Alexandersson.
Önskar du läsa fler artiklar av Fancy? Klicka här: ”Millennials kommer ta över eventbranschen” ”Så bygger du ett kraftfullt nätverk”