eventeffect.se
Michelle Dandenell: Så tar du referenser på din nya arbetsgivare

Bokar du föreläsare? Här är 5 trender du behöver ha koll på

Hallå där...

Eventeffect tog ett samtal med Michelle Dandenell, en av grundarna till talarförmedlingen Mindley, för att ta pulsen på vad företag faktiskt efterfrågar när de bokar föreläsare och experter just nu.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strand Event & Möten
    • United Spaces
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • Winterviken
    • Ventla
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Voxo
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Fem vinnande fördelar med coworking – ”Ekonomiskt och flexibelt”

2024-08-16 | 7A | Annons | Native

Fem vinnande fördelar med coworking – ”Ekonomiskt och flexibelt”

”7A har sedan sin start 2006, på Strandvägen 7A, strävat efter att erbjuda flexibla kontorslösningar med personlig service i unika lokaler. Våra coworking-lösningar är anpassade både för enskilda individer och större företag – och idag, med våra fyra centralt belägna anläggningar, har vi arbets- och mötesplatser som passar företag i alla former och branscher.” Susanne Lindqvist, VD – 7A

Fem vinnande fördelar med coworking – ”Ekonomiskt och flexibelt”Fem vinnande fördelar med coworking – ”Ekonomiskt och flexibelt”

Under de senaste åren har mångas arbetssätt och arbetsvanor utvecklats och förändrats. Man ser fler anställda som arbetar hemifrån, företag som behöver skala upp/ner samt fler internationella team som behöver flexibla och tillfälliga arbetsplatser. Behovet av anpassningsbara och kostnadseffektiva kontorslösningar ökar – och coworking har förutsättningarna att vara just det. Men vad är skillnaden mellan coworking och eget kontor – och vad är fördelarna?

Det som började som en nischlösning för startups, frilansare och mindre företag har utvecklats till att nå företag i alla storlekar. Coworking erbjuder ofta en härlig mix av företag från olika branscher samlade under ett tak, vilket ger goda möjligheter till nätverkande och samarbete. 7A, som är en etablerad aktör inom coworking-branschen sedan 2006, erbjuder flexibla och dynamiska arbetsmiljöer för företag i olika branscher. Med sina fyra centralt belägna anläggningar i Stockholm möjliggör 7A en lättillgängliga arbetsplatser i unika lokaler.

”Beslutet att flytta in hos 7A har lyft hela vårt företag. 7As medarbetare är inte bara reaktiva utan proaktiva i sitt arbete, superprofessionella och gör allt med ett leende. Vi stortrivs!” Mårten Yrmark – Goc Retail

Fem vinnande fördelar med coworking
1. Kostnadseffektivitet med lägre omkostnader – Coworking erbjuder ekonomisk hållbarhet med delade resurser. Eftersom de flesta av faciliteterna på coworking är delade, kan företag spara pengar på bland annat städning, service och underhåll.

2. Flexibilitet när läget förändras – Coworking erbjuder flexibla hyresalternativ som gör att företag kan hyra det utrymme de behöver, så länge de behöver det. Våra fyra anläggningar erbjuder kontor för små och stora team vilket gör det enkelt att skala upp och skala ner.

3. Anpassningsbart utefter alla arbetssätt – Coworking erbjuder både mer prisvärda och anpassningsbara kontorslösningar än traditionella kontor. Med allt från tillfälliga arbetsplatser och dagspass till Big office-lösningar. 7A erbjuder smarta lösningar för företagi behov av extra arbetsplatser för kortare, eller längre, perioder.

4. En kontorslösning där allt ingår – Coworking erbjuder ett brett utbud av bekvämligheter och service, så att företag slipper hantera tids- och kostnadskrävande kringliggande tjänster. Exempelvis posthantering, städning, WiFi, IT-support och liknande. Alla dessa tjänster ingår med fri tillgång hos 7A.

5. Bättre balans mellan arbete och fritid – Utöver kontorslösningar erbjuder coworking på 7A olika aktiviteter så som nätverksträffar, träningspass och wellnessavdelning så att du och dina kollegor lättare kan få ihop livspusslet. För hemmarbetaren blir 7A ett andra kontor med medlemskap i våra lounger komplett med 24/7 access.

Bonus: Coworking som anställningsförmån
En av fördelarna med coworking hos 7A är det community som bidrar till möjligheten att nätverka och samarbeta med andra företag. På 7A arrangerar vi regelbundet evenemang som frukostar, föreläsningar och nätverksträffar, vilket skapar en levande mötesplats där idéer och möjligheter flödar fritt. Detta stärker inte bara gemenskapen utan kan även leda till nya affärssamarbeten och innovationer.

Som en bonus blir 7A:s community, med dess kontinuerliga aktiviteter, i förlängningen en anställningsförmån för ert företag och alla kollegor.

”Konceptet blir riktigt bra genom de aktiviteter som hela tiden ordnas för hyresgästerna och som både är trevliga och ofta lärorika. Det är inte bara den fina lokalen som gör att man trivs utan framförallt den sköna stämningen som personalen bidrar med. Helt klart en plats man trivs på och som ger mycket energi. Väldigt nöjd hyresgäst.” – Henrik Friman, Andelsägarbolaget M2 AB

7A:s unika coworkinglokaler – en inspirerande arbetsmiljö
På 7A är vi stolta över att erbjuda inspirerande och unika arbetsytor som möter behoven hos företag i alla olika branscher och storlekar. Våra anläggningar – 7A Posthuset, 7A Strandvägen, 7A Odenplan och 7A Vasagatan – skapar en arbetsmiljö där både företag och individer kan växa och utvecklas. Genom att erbjuda förstklassig service och personligt bemötande skapar vi en atmosfär där medarbetare trivs och kan arbeta produktivt.

”Vi är mycket nöjda med vår tid som hyresgäst i Posthuset. Alltid supertrevlig och serviceorienterad personal i receptionen och när man behöver hjälp med IT och dylikt. I särklass det bästa jag för egen del har varit med om.” – GAEU Consulting

Välkommen till 7A
Med kontor-, mötes- och konferenslokaler skapar vi framtidens mötesplats på fyra adresser i centrala Stockholm. Vi erbjuder utrymmen där människor kan mötas och utvecklas, och där företag kan växa. Hör av dig så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa ditt företag att ta nästa steg.

7A Posthuset – 7A Odenplan – 7A Vasagatan – 7A Strandvägen

  • Se våra kontorslösningar.
  • Läs mer om 7A här.
Marknad [email protected]

Läs mer:

STHLM MÖTEN: Ny digital tjänst gör mötesbokning enklare än någonsin

Inbjudan: Få full kontroll på företagets möten – spara tid med smart ​verktyg

Vill du effektivisera hanteringen av företagets möten och konferenser? Välkommen till ett inspirerande frukostwebinar med konferensexperten Magdalena Höglund från Sthlmmöten.se

Så tar vi Norden närmare världen – virtuellt

Så tar vi Norden närmare världen – virtuellt

Att få internationella eventköpare att upptäcka Nordens potential är en av våra viktigaste uppgifter. Samtidigt vet vi att vägen hit kan kännas lång – inte bara geografiskt. Därför arbetar vi på Liberty Nordic DMC ständigt med att sänka trösklarna, minska osäkerheten och skapa ett bättre beslutsunderlag för våra kunder.

Så skapar du ett möte som engagerar – webbinarium med Tommy Brotte

Så skapar du ett möte som engagerar – webbinarium med Tommy Brotte

Vi har alla suttit i möten som lämnat oss frågande, utmattade – eller bara uttråkade. Men tänk om mötet istället kunde kännas som en riktigt bra berättelse? Där varje del har en mening, och deltagarna lämnar med energi och tydlighet.

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

300x250 studio puck

Tips

  • Så skriver du ett pressmeddelande som skapar publicitet – 10 tips
  • Tips: Fem enkla saker som gör det lättare att sälja sponsorplatser
  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
  • 39 tips på aktiviteter som lyfter företagets sommarfest
Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Annons

Inför sommaren 2025 gör Kosmonaut Events en strategisk satsning för att möta den ökande efterfrågan på flexibla, mobila och varumärkesbyggande eventlösningar. Utbudet av beMatrix pop-OUT enheter dubblas till åtta stycken.

Upphandlingar

  • Kommun utlyser upphandling för Sommarfestival
  • Kommun söker eventbyrå för mötes- och upplevelsekommunikation
  • Kungliga Tekniska högskolan söker eventpartner för akademiska högtider och VIP-besök
  • Kommun söker partner för framtidens eventkommunikation
  • Stockholms Konstnärliga Högskola söker scenteknisk expertis för omfattande campusprojekt

Eventarenan

Space Production levererar Universeums utställning Humans

Space Production levererar Universeums utställning Humans

Annons

Sedan 2015 har besökarna på Universeum kunnat djupdyka i fakta om kropp och knopp. Nu fortsätter upplevelsen med en ny utställning, Humans, som erbjuder besökarna en resa genom kroppen.

Inspiration

10 tips: Här kan du arrangera din konferens på Höga kusten

10 tips för konferens på Höga Kusten

Inspiration

Letar du efter en unik plats för din nästa konferens? Här är våra bästa tips för hur du arrangerar en lyckad konferens på Höga Kusten.

5 tips: Så maxar du din kick-off

Lista: Höstens största kickoff-trender – 20 idéer för en lyckad start på säsongen

Inspiration

Hösten är en perfekt tid för kickoff – här listar vi 20 trender och idéer som ger energi, sammanhållning och en stark start på säsongen.

Lista: 10 influencers för matevent

Influencers för matevent: 14 profiler som lyfter din matupplevelse

Inspiration

Planerar du ett matevent? Här är 14 matprofiler och influencers som kan lyfta ditt arrangemang till en ny nivå.

Lista: 13 talarförmedlingar för ditt event

Talarförmedling: 17 professionella byråer som lyfter ditt event

Inspiration

Letar du efter en talarförmedling som kan leverera rätt föreläsare, moderator eller inspiratör till ditt nästa event? Här är listan du behöver.

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Inspiration

Kalmar slott har återigen utsetts till ett av världens vackraste slott av CNN – och erbjuder samtidigt konferensmöjligheter i historisk dräkt med modern teknik.

Waxholms Hotell siktar på fest och event

Waxholms Hotell – skärgårdsklassikern satsar på fest, mat och möten året runt

Inspiration

Efter en totalrenovering och med nya ägare i spetsen har klassiska Waxholms Hotell vaknat till liv igen – med större fokus än någonsin på gastronomi, fest och event. Vi tog ett samtal med Stefan Stömberg, som berättar hur hotellet nu utvecklas i högt tempo.

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Inspiration

Med nyrenoverade mötesytor och en ambition att bli en arena för möten och event, öppnar Solvalla upp för nya möjligheter. Den 15 maj är det smygpremiär för de nyrenoverade lokalerna när Mötesbaren gästar anläggningen, vilket ger bokare och mötesproffs en första titt på den omvandlade arenan.

Från ridå till konferens – möjligheterna med event på teaterscenen

Lista: Sjutton teatrar som hyr ut sina lokaler

Inspiration

Att hålla konferensen, galan eller företagsfesten på en teater kan ge evenemanget en extra dos av magi. Runt om i Sverige hyr både anrika institutionsteatrar och mindre privatteatrar ut sina scenlokaler – unika miljöer med professionell teknik och service, men också detaljer och utmaningar att planera för.

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Checklista

Vi navigerar mellan mötesformerna fysiska, digitala och hybrida format och oavsett format är det viktigare än någonsin att engagera deltagarna och göra dem till aktiva medskapare. Med rätt teknik och metodik kan du förvandla passiva åhörare till engagerade deltagare som bidrar med sina insikter och idéer.

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Destination

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.

Daniel Collin - månadens Mindley profil

Daniel Collin – månadens Mindley profil

Annons

Vad händer när en vd byter bana för att utforska hjärnans fulla potential? Månadens Mindley Profil är Daniel Collin – en föreläsare som väcker både insikter och förändring genom mental träning, hjärnkunskap och förtroendebaserat ledarskap.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive
  • Vi söker: Senior eventprojektledare med byråvana
  • Operativ Byråledare till Concept Store
  • Senior projektledare Event – Centas
  • Originalare inom Grafisk produktion till Workman Event
  • Produktionsledare till LIWLIG

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Eventbyrå

Minnesota och Hansen tar nästa steg i sitt samarbete och får gemensam ledning under Sanna Kindmark, som utöver sin roll som vd för Hansen nu också blir vd för Minnesota. Samtidigt lämnar Minnesotas grundare bolaget efter 24 år.

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Affärer

Aura Group tar stort kliv genom att förvärva Eventum och samtidigt förena Eventum med redan etablerade byråer i gruppen som Creo och Wonderland, skapas nu en helt ny byrå med över 50 medarbetare, nästan 170 MSEK i omsättning.

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Eventbyrå

För första gången i Norden har ett evenemang certifierats med Svanens nya märkning för hållbara event. Nordiska Ministerrådets Nordic Tourism Conference, som hölls den 4 juni på Kulturhuset i Stockholm, blev det banbrytande pilotprojektet. Bakom arrangemanget stod Visit Sweden tillsammans med Minnesota Communication.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Tre veckor kvar – bidra till undersökningen om Sveriges populäraste föreläsare!

En vecka kvar – bidra till undersökningen om Sveriges populäraste föreläsare!

Hundratals – eller snarare tusentals – personer har redan nominerat sina favoritföreläsare i Eventeffects årliga branschundersökning Topp 100: Sveriges populäraste föreläsare. Men det finns plats för fler röster – och vi vill hemskt gärna ha just din! Undersökningen stänger i slutet av juni, och datumet närmar sig snabbt.
Glass-SM - 30 finalister och en Glassmästare 2024

Här finns Sveriges godaste glass 2025

Sveriges godaste glass, tjugofyra finalister och en Glassmästare. Glass-SM är en tävling som arrangeras på Stockholmsmässan. Se hela listan med alla 24 finalister.
Michelle Dandenell: Så tar du referenser på din nya arbetsgivare

Bokar du föreläsare? Här är 5 trender du behöver ha koll på

Eventeffect tog ett samtal med Michelle Dandenell, en av grundarna till talarförmedlingen Mindley, för att ta pulsen på vad företag faktiskt efterfrågar när de bokar föreläsare och experter just nu.
Upptäck Stockholms topp 7 partybåtar för fest på vattnet

Upptäck Stockholms topp 7 partybåtar för fest på vattnet

Stockholm erbjuder en rad fantastiska alternativ för dig som vill hyra en partybåt och ha en oförglömlig fest på vattnet. Oavsett om du planerar en studentfest, födelsedagsfirande eller ett företagsevent finns det en båt som passar dina behov. Dessa båtar erbjuder allt från moderna faciliteter till klassiska fartyg, perfekta för både små och stora sällskap. Här är sju av Stockholms ...

Branschfolk

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Branschfolk

Maria Alm, verksamhetschef på Karlstad CCC, har valts till ny ordförande i styrelsen för Nätverket Hållbar Besöksnäring. Med sin långa erfarenhet inom mötesindustrin och ett starkt engagemang för hållbar utveckling, kliver hon nu in i en ledarroll för att driva på omställningen av besöksnäringen i Sverige.

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Branschfolk

Systrarna, och tillika ägarna av Sabis, Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är nominerade till Företagarnas årliga och prestigefulla pris ”Årets Företagare 2025 i Stockholm stad”. Tre företagare är nominerade och vinnarna kommer att koras på Företagarnas Vinnarlunch den 6 maj i Stockholm.

Marknadschefer:

Framgångsrika marknadschefer och andra ledare som utser de vassaste inom marknadsföring

Branschfolk

Hela listan med maknadschefer och andra ledare som är med i juryn som utser de vassaste inom marknadsföring och kommunikation 2025.

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Aktuellt

Fem starka profiler och brinnande eldsjälar stod som nominerade till eventbranschens äldsta individuella pris ”Narren: Stora Eventpriset”. Igår, under festliga former, korades vinnaren under den pågående Möten&Event-mässan i Kista. Eventeffect var på plats och fick en exklusiv intervju med den chockade men glada vinnaren som gått från eventarrangör till samhällsaktör!

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Niclas Rahm, en av de fem nominerade.

Möt Viking Grandin

Möt Viking Grandin: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Viking Grandin, en av de fem nominerade.

Folk i karriären

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

På nytt jobb

JobbFestivalen förstärker sitt team genom att anställa Annie Grönblad, en erfaren HR‑ och hållbarhetsprofil, som ny Partner‑ och kundrelationsansvarig. Med ett brinnande engagemang för mångfald och inkludering ska hon bidra till att skapa bättre matchning och öppna dörrar dit många inte når idag.

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

På nytt jobb

Granö Beckasin stärker sin position som hållbar besöksdestination genom att tillsätta Helena Ahlgren som ny marknads- och försäljningschef. Med lång erfarenhet av strategisk kommunikation och varumärkesutveckling ska hon leda företagets satsningar mot nya målgrupper och internationella gäster.

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

På nytt jobb

Styrelsen för Marathongruppen har utsett Mats Hedenström till ny verksamhetschef och VD. Han efterträder David Fridell som går vidare till en roll som generalsekreterare för Svenska Friidrottsförbundet.

Gästskribenter

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Gästskribent

Under IMEX Frankfurt 2025 var tonen tydlig i de större trendspaningarna: Mötes- och eventbranschen i EMEA står inför både förändring och osäkerhet. Mellan ekonomiska utmaningar, teknologisk utveckling och geopolitisk oro är branschens aktörer försiktigt optimistiska – men framtiden kräver kreativitet, anpassningsförmåga och ett förnyat fokus på mänskliga möten.

Martin Lagerkrantz : De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Martin Lagerkrantz: De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Gästskribent

2025 markerar ett skifte i hur företag ser på sina event. De är inte längre ett sidospår i marknadsplanen – utan en strategisk hörnsten i affärsutvecklingen. Nya krav från deltagare, teknisk utveckling och skärpta regelverk formar en bransch i förändring.

Daniel Collin - månadens Mindley profil

Daniel Collin – månadens Mindley profil

Annons

Vad händer när en vd byter bana för att utforska hjärnans fulla potential? Månadens Mindley Profil är Daniel Collin – en föreläsare som väcker både insikter och förändring genom mental träning, hjärnkunskap och förtroendebaserat ledarskap.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com