Thomas började sin karriär som event marketing manager på Fritidsresegruppen. Han har också drivit egen byrå och konsultverksamhet.
De senaste tolv åren har han jobbat inom tv-branschen där han som kanalchef för Viasat Motor var med och lanserade Viasats sportkanaler.
En bransch i förändring
– Det är otroligt kul att vara tillbaka i eventbranschen och framför allt hos Ryska Posten Event, en väletablerad och mycket kompetent byrå och inte minst med ett bemannings- och logistikerbjudande som är helt unikt i branschen, säger Thomas Ogander och fortsätter:
– Det som inspirerar mig mest i den fas vi nu går in i är att ta med mig mina erfarenheter från tv-branschen, allt från content och produktion till den digitala utvecklingen. Vår omvärld är under konstant förändring där den digitala evolutionen styr våra liv och inte minst våra upplevelser och konsumtionsbeteenden. Det är en spännande utveckling vi har framför oss och jag ser verkligen fram emot att utveckla byrån och göra den här resan tillsammans med hela gänget.
Ryska Posten är en koncern med 180 anställda fördelat på fem systerföretag. Ryska Posten Event grundades 2007 och är sedan 2012 ett fristående bolag i koncernen. Bolaget arbetar med kunder och varumärken som Löfbergs, Brämhults, Santa Maria, Felix, Proviva, Danone och Björn Borg.