Hallå där… Mikael Hell, producent och partner på Robot Event.
2019 är det 200 år sedan Södertälje kanal invigdes. Det vill Telge koncernen fira med ett jubileum där de bjuder Södertäljeborna på ett år av ”extra allt”. Projektet leds av en projektledare från Kanalåret via Destination Södertälje som under året kommer arrangera mindre och större event.
Robot Event vann upphandlingen inom segmentet eventbyrå för Kanalåret.
Varför tror ni att ni vann?
– Robot Event har ju funnits ett antal år nu och vår erfarenhet är att när vi vinner så är det inte priset eller läget som varit avgörande. Utan att vi levererat ”oväntade” förslag och idéer såväl som seriösa och ”tokroliga” förslag med fokus på kreativitet. Det tänder våra kunder på. I just detta fall har vi även internt en god kännedom om Södertälje som stad, säger Mikael Hell.
Vad förväntar ni få ut av det här samarbetet finansiellt?
– Upphandlingen betyder mycket för oss då värdet är på några miljoner. Med denna vinst sprider vi även ryktet om sig själva, säger Mikael Hell.
Vad ser ni mest fram emot i ert arbete i uppdraget?
– Vi har redan satt igång och gjort en hel del uppdrag i upphandlingen och resultatet har blivit som vi tänkt oss. Nu vill vi fortsätta hjälpa till med alla roliga förfrågningar som dyker upp via upphandlingen. Extra roligt är att möjlighet till förlängning på ett år finns, avslutar Mikael Hell.