Allan Sonne Sørensen är VD för och delägare i EHRENBERG SØRENSEN Kommunikation som är en marknadsöverskridande fullservicebyrå inom PR, kommunikation och evenemang med kontor och team i Danmark, Sverige och Tyskland.
– Vår nisch är att vi tror på värdet av specialisering och är dedikerade till de tre sektorerna transport, turism samt mat och vin – livets njutningar, helt enkelt! Vi strävar efter att vara den bästa kommunikationsbyrån inom våra sektorer och arbetar hårt för att ständigt utveckla våra färdigheter och tjänster, säger han.
Nu ingår byrån partnerskap med Hopscotch Interface Tourism, en av Europas ledande marknadsförings- och kommunikationsbyråer för turism och resor.
– Vi förblir 100 procent oberoende, men partnerskapet är exklusivt och ömsesidigt bindande. Partnerskapet kommer att ge både turistdestinationer och varumärken en ännu starkare och än mer specialiserad kommunikationspartner i Norden och över hela Europa.
Utöver en förstärkt strategisk närvaro i Europa kommer de även att ha tillgång till Travellyze, en unik plattform för information om resenärer och resebranschen, som ägs av Hopscotch Interface Tourism.
– Med Travellyze kommer vi att förbättra vår förmåga att tillhandahålla strategisk rådgivning baserad på datadrivna insikter och marknadsinformation, säger Allan Sonne Sørensen, och fortsätter:
– Vi ser att 70 till 80 procent av våra kunder, oavsett om de är privatkunder eller destinationsbolag, är verksamma på flera av våra marknader, det vill säga i Danmark, Sverige och Tyskland. Många av dem efterfrågar också olika lösningar och aktiviteter som sträcker sig över de olika marknadsområdena. Med det här samarbetet får vi och Hopscotch Interface Tourism tillgång till varandras marknader. För oss innebär det att vi kan hjälpa våra kunder att arbeta mer målinriktat för att attrahera internationella gäster.
Han tror att de två bolagen kommer att komplettera varandra mycket bra.
– Detta partnerskap utgör en mycket positiv och viktig milstolpe för vår byrå. Vi är redo att driva utvecklingen inom turismkommunikation, expandera våra marknader i Europa och bidra till den viktiga besöksnäringen. Partnerskapet kommer att tillföra stort värde för båda byråernas kunder och ge nya perspektiv på marknadsföring och kommunikation inom turism. Vi är väletablerade i norra Europa i Danmark, Sverige och Tyskland, medan Interface har en stark position i Frankrike, Spanien, Portugal, Italien och Nederländerna. Vi kompletterar alltså varandra på ett idealistiskt gällande den marknadstillgång vi kan erbjuda våra kunder.
Han avslutar:
– Partnerskapet kommer att ge både turistdestinationer och varumärken en stark och specialiserad kommunikationspartner i Norden och över hela Europa. För våra kunder innebär det att vi kan hjälpa dem att arbeta mer målmedvetet för att attrahera internationella gäster.
Av: Elin Bisander