Konferensinnehållet i sig är ofta välplanerad men utmaningen är ofta att väcka ett intresse, flera veckor innan, bibehålla intresset samt göra en professionell uppföljning. I samarbete med kunden sköter robotteamet anmälningar, förberedelser, färg, form, videoklipp, presentationer mm. som är lämpliga att pusha ut i god tid före evenemanget.
Under evenemanget tar som oftast robotteamet ansvar för teknik och publicering från ”teknikbåset”, så kunden/företaget kan koncentrera sig på agendan, innehållet och deltagarna.
Förutom de vanliga komponenterna i en mötesappen såsom; mentometerfunktion, agenda, innehåll, hitta hit etc, så har den här appen även bland annat:
- Anmälningsmodul
- Möjlighet till pushnotiser
- Aktivitetsflöde
- Breakout sessions
- Mina sidor
- Chatfunktion med övriga deltagare
- Koppling till sociala medier
- Bildgalleri
- Egna anteckningar
På robot event säger man att kunden ofta är helt upptagen med själva innehållet i konferensen och finner det väldigt smidigt att infrastrukturen runt densamma, d v s före, under och efter sköts tryggt och professionellt av robots expertteam.
Är du intresserad av att veta mer, så klickar du helt enkelt på den här länken för att få instruktioner, ladda ner appen direkt och få vidare instruktioner till demokonferensen.
Här kan du läsa mer om appen: http://www.robotevent.se/appen
Du kan naturligtvis också ringa eller mejla till robot för att diskutera möjligheterna. Att få kontakt med robots kunder som engagerat både appen och teamet kan man också ordna förstås.
Kort och gott…kunden, robot och appen tillsammans blir ett framgångskoncept. Där evenemanget startar flera veckor före dagen D, genomförandet smidigt och uppföljningen enkel.
Kontakt till robot event:
http://www.robotevent.se/medarbetare
Eventkod:
robot för att nå demo’n