Vilken är din verksamhets största nyhet 2018?
– Vår verksamhets största nyhet för 2018 är svårdefinierad. Vi har gjort fantastiska rekryteringar och fått nya samarbetspartners. Vi har överträffat kundens förväntningar, skapat lite magi och trollat. Vi vill inte skryta, men nog är vi stolta över vårat 2018. Vi har tagit ett tydligt avstamp i vårt steg mot verksamhetsutveckling inom brand experience och employer branding, säger Jeanette Hamner, byråchef på Life Event:
– Bland annat har 2018 varit jubileernas år, då vi har haft äran att arrangera flera 40-års jubileum och ett gäng 10-års jubileum. En stor utmaning var också att flyga 800 personer från 25 länder för att ta över Engelberg under en vecka.
– Utöver jubileernas år har återkommande kunder skapat långsiktiga samarbeten, vilket har varit väldigt spännande. Vi har arbetat med fokus på hållbarhet, och digitala lösningar i nästintill felfria evenemang. Det har varit maxat, 2018. Vi har verkligen levt efter Lifes: ”Ingenting är omöjligt att uppnå, om man är villig att jobba lite för det”.
Är det något projekt ni rustar för 2019?
– Vi är helheltsleverantörer för en stor koncern under hela 2019 med x antal aktiveringar. För denna kund kommer vi att vara med och stärka varumärket, skapa mötesplatser, upplevelser och konferenser. Att driva projekt från start till mål och tillsammans kunna skapa hållbara visioner som vi genomför med ett kreativt nytänkande är något som vi ser fram emot att fortsätta utveckla under 2019, säger Jeanette Hamner.
Vilka förväntningar har ni för 2019?
– Inom vår bransch kan det mesta hända. Vi hoppas på projekt som tänjer lite på gränserna och som utmanar. Vi är helt klart ett gäng våghalsar med stor portion passion för vad vi gör. Vår ständiga målsättning är att hitta det lilla extra i varenda detalj. Det kan vara allt från glassbilen som rullar in på konferensen, (istället för traditionella fikat), till att hela konferensen sker i en igloo. Vårt fokus på hållbarhet är tongivande i allt vi gör. Vad vi hoppas kan förväntas av 2019 är ytterligare fokus på miljö och hållbarhet, säger Jeanette Hamner och fortsätter:
– Vi förväntar oss även mer otippade platser för aktiveringar/installationer/möten. Att blåsa liv i en oupptäckt arena är något vi har med i allt skapande och vi siktar hela tiden på nya framgångsrika koncept, som gärna får ha en liten twist.
Vilka är de främsta trenderna inom din del av bransch?
– Hållbarhet har helt klart varit en tongivande trend inom alla tre kategorier; människa, miljö och ekonomi. Det är en trend vi välkomnar, främjar och jobbar för. Publiken suktar efter mer genuinitet, en äkta, unik och hållbar upplevelse. Med detta har utvecklingen av koncept frodats och utvecklas ytterligare. Att både gäster och kunder vill besöka och vara en del av ett koncept skapar framgångsrika evenemang där skapandet sker i synergi. Deltagarnas upplevelse kommer att förbättras genom personifierade tekniska lösningar, detta tack vare AI´s utveckling, Facial recognition och förenklade implementeringen av Augmented Reality, avslutar Jeanette Hamner.
I den allt mer digitala världen blir även personliga mötet allt viktigare, när människor möts sker magi!
Av: Atina Bracin, projektledare och Jeanette Hamner, byråchef på Life Event.