Vilken är din verksamhets största nyhet 2018?
– Under året har vi lanserat ett antal metoder och processer och samlat ihop färdiga och beprövade förslag till mötesformat som gör att vi snabbt kan hjälpa vår kunder att lyckas ännu bättre med sin digitala interaktivitet på möten och konferenser. Vi har också utvecklat checklistor och metoder som gör det lättare att undvika de fallgropar som finns när man arbetar med mötesappar eller andra digitala verktyg.
Är det något projekt ni rustar för 2019?
– Ja ett projekt som vi genomför tidigt 2019 är Customer loyalty conference 6-7 februari i Göteborg som arrangeras av Wednesday Relations. Här kommer vi att leverera mötesapp, hjälpa till med format och finnas med på scenen som komplement till moderatorn genom att agera interaktiv sidekick och interaktivitetsexpert.
Vilka förväntningar har ni för 2019?
– Jag tror och hoppas att allt fler arrangörer av möten inser att det inte är hållbart att samla människor på en fysisk plats och sedan använda merparten av tiden till föreläsningar eller annan envägskommunikation. Det kan man lika gärna göra på distans. Istället behöver vi använda våra fysiska möten till att utveckla relationer, innovera och dela erfarenheter. Gärna på kreativa och roliga sätt.
Vilka är de främsta trenderna inom din del av branschen?
– För några år sedan kunde det fortfarande vara en utmaning för arrangörer att få deltagarna att ladda ner en mötesapp. Idag är det så otroligt få människor som inte kan det att det inte längre är ett problem. Utmaningen handlar alltså inte längre om teknik, den handlar om att göra möten tillräckligt relevanta och angelägna för deltagarna. Här kan vi med våra erfarenheter om mötesformat, och metoder ofta tillföra mycket.