MeetApp erbjuder en mobilapp som ska förstärka och förlänga effekten av möten och events genom att tillhandahålla information, öka interaktiviteten och uppmuntra nätverkande mellan deltagare.
Genom att använda en app för att engagera deltagarna både före, under och efter mötet håller man deltagarna ständigt uppdaterade och de kommer minnas mer av ens budskap. På så vis ska man få en bättre utväxling av sin mötesinvestering.
Vilka nyheter kommer du berätta om under mässan?
– Vi lanserar inom kort en chat så att deltagarna kan kontakta varandra och direkt på plats bestämma träff med sina nya kontakter. Men jag vill även belysa andra nyheter såsom VR/360-bilder direkt i appen, social vägg för förstärkt visuell upplevelse, white listing för ökad säkerhet och end-to-end registreringssystem för anmälan och biljetter som vi lanserat under hösten.
Hur ser din drömkund ut?
– Vår ideala kund är en organisation som använder appen för att skapa ett integrerat möte. Det vill säga att man tänker på interaktivitet och mobil digital informationsspridning redan i planeringsstadiet. Genom att starta dialogen i appen en tid innan mötet och påminna om budskapet efter mötet – men framför allt genom att göra mötet levande genom att deltagarna får göra sin röst hörd, tror vi kunna bidra till ett bättre möte. Och givetvis är en annan dimension av en drömkund att de använder appen över tid och för många olika typer av möten; internmöten, utbildningar, kundmöten och kickoffer.
Kan du beskriva en stark trend som du ser i branschen just nu?
– Från vårt perspektiv ser vi att en app är något som mer och mer förväntas av deltagarna på ett proffsigt möte. Från att ha varit en kul gadget, har det under 2016 gått till att bli något som förväntas. Samtidigt har fokus förflyttats från de enkla informationsfunktionerna till personligt och användardrivet innehåll samt framför allt interaktivitet. Vi tror, och bygger vidare så mycket vi bara hinner enligt det här spåret.