– Events av högsta kvalitet är ett sätt för oss på KTH att visa, skapa interaktion och vidareutveckla den framstående och samhällsnära forskning och utbildning som bedrivs. Med Minnesota som samarbetspartner delar vi höga målsättningar och krav på kvalitet, säger Gunilla Iverfelt, varumärkesansvarig på KTH.
– Deras förståelse för helheten och förmåga att anpassa sig efter varje situation visar på professionalism, något som kommer vara ett gott stöd för oss, fortsätter Gunilla.
Minnesota ger KTH möjlighet att komplettera det interna stöd som finns för eventverksamhet. Tillsammans kan organisationerna arbeta för att garantera kvaliteten på de evenemang som genomförs. De kan också arbeta för att vidareutveckla former för events framåt, något som är viktigt med tanke på hur mycket just möten har påverkats av rådande pandemi.
– Det känns extra roligt att vi får fortsatt förtroende av KTH! Upphandlingen blev ett kvitto på att vi verkligen är en bra match — det syns i utvärderingen. Att få arbeta med ett varumärke som i så hög grad förknippas med kunskap, nyskapande och innovation är självklart en fjäder i hatten. Något som även driver på vår egen utveckling som byrå, säger Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota.
Här kan du läsa förfrågningsunderlaget från KTH med innehåll om uppskattat affärsvärde. KTH söker eventpartner
Om Minnesota Communication:
Minnesota Communication är Sveriges enda Brand Engagement byrå som grundades 2001. 2019 omsatte Minnesota 92 mkr. Minnesota har de senaste åren vunnit Gyllene Hjulet sex gånger tillsammans med Atea, ATG, Fastighetsbyrån, SEB och Skandia. HP, Axfood och Landshypotek är några andra av de kunder Minnesota har förtroendet att samarbeta långsiktigt med. www.minnesota.se