Varje år genomför KTH ett stort antal evenemang och det är en viktig kanal i kommunikationsarbetet.
De söker en samarbetspartner för eventtjänster som kan komplettera det interna eventstödet för att kunna garantera kvalitén på de evenemang som genomförs på KTH.
Evenemangen är ofta varumärkesstärkande aktiviteter som lyfter och synliggör KTH:s verksamhet för olika målgrupper.
Det är även en viktig kanal för den studentrekryterande verksamheten som fokuserar mycket på det personliga mötet.
Kommunikation och näringslivssamverkan
Leverantören kommer att arbeta både mot det interna eventstödet på avdelningen för kommunikation och näringslivssamverkan, uppdragsgivare på KTH:s gemensamma verksamhetsstöd samt uppdragsgivare på KTH:s olika skolor.
För att kunna garantera kvaliteten på KTH:s event upphandlar KTH en eventbyrå med uppgift att komplettera det interna eventstödet.
Två år
KTH avser att teckna ramavtal med en leverantör under en period på två år med möjlighet till förlängning i 12+12 månader.
Beräknad avtalsstart är 1 juni 2020.
Ansvar för avrop av de efterfrågade tjänsterna har det interna eventstödet på kommunikation och näringslivssamverkan (CBL).
Flera miljoner kronor
KTH beräknar att intäkterna för anbudsgivaren kommer vara i snitt två miljoner kronor per år under avtalstiden. I detta är inte beställningar från underleverantörer inräknade.
Upphandlingsdokumenten hittar du här.
Kontaktperson: Malin Skoglund
E-post: [email protected]