
Hallå där… Charlotte Grimlund, kommunikationsstrateg och partner på Step2 Communication.
Upphandlingen är ett ramavtal som sträcker sig fyra år framåt. Den omfattar evenemangstjänster såsom mässor, workshops, seminarier, PR-aktiviteter och frukostevent.
Varför tror du att ni vann upphandlingen?
– Det finns säkert flera anledningar, men vi tror att mycket handlar om förmågan att kunna lyssna in sin kund, och samtidigt våga utmana och prova något nytt ibland. Vår kreativa lösning i upphandlingen fick 100/100 poäng och det tillsammans med en vettig prisbild gjorde att vi vann igen. Vi är förstås både stolta och glada för det.
Hur långt är uppdraget?
– Uppdraget är på 2 år och om vi fortsätter att leverera mervärde och kundnytta kan det bli 4 år, vilket är vårt mål.
Vad innebär uppdraget?
– Först och främst är det på olika sätt stötta vår kund i sin målsättning att göra Stockholm till Europas ledande hållbara tillväxtregion. Det kan vara att göra kreativa möten eller inslag på mässor med spännande tekniska och interaktiva lösningar.
Vilket värde ligger i affären?
– Budgeten ändras från år till år så vi vet ännu inte hur mycket det rent konkret handlar om. Men för Step2 innebär det också att vi lär oss ännu mer om vår kunds uppdrag och utmaningar, vilket vi brinner för, avslutar Charlotte Grimlund.
Läs mer om upphandlingen här.