Hallå där… Pontus Fredriksson, marknadsansvarig på Häringe Slott.
Vad är ditt bästa tips för att locka in besökarna till din monter?
– Man ska ha en bra fråga. Vi säger exempelvis: ”Hej har du varit på Häringe slott?” För då har man alltid något att spinna vidare på. Så mitt bästa tips är att ha en bra fråga som man vet hur man ska spinna vidare på.
Hallå där… Kristin Lundén, sälj- och hållbarhetschef på Münchenbryggeriet.
Vad är ditt bästa tips för att locka in besökarna till din monter?
– Mitt bästa tips är att kunna kombinera information och snygg inredning. Vi har en karta i vår monter där vi kan prata utifrån våra lokaler. Sedan har vi en hemtrevlig monter som påminner om ett bryggeri och ett trevligt inrett rum.
Hallå där… Niklas Sjöberg, säljare på Box Experience.
Vad är ditt bästa tips för att locka in besökarna till din monter?
– Jag tycker man ska ha tävlingar där besökarna kan vinna priser. Man kan också ha som oss, enFormel 1-simulator, som väcker uppmärksamhet och sticker ut. De montrar som inte har någonting kommer ingen gå till. Sedan ska man ha mycket folk i montern, så att det inte ser tomt ut. Då hinner man prata med alla och gå på lunch. Vi är tre i montern, man ska aldrig vara ensam.
Hallå där… Ann-Cartrin Moberg, administratör på Karolinska institutet.
Vad är ditt bästa tips för att locka in besökarna till din monter?
– Man ska titta på folk och möta deras blickar så att de inte bara går förbi. Om man möter någons blick är det svårare för dem att bara passera. Det är mitt bästa tips.
Hallå där… Dan Hollström, säljare på Best Western Esplanaden.
Vad är ditt bästa tips för att locka in besökarna till din monter?
– Jag tror det är bra att ha något att bjuda på. Då blir folk nyfikna, stannar till och man får chans att börja prata med dem.