Håkan Leeman är Nine Yards nya sponsringsstrateg.
I och med med rekryteringen breddas kompetensen inom företaget. Vilket har varit ett naturligt och efterfrågat steg i Nine Yards affärsverksamhet.
– Sponsring är en spännande kommunikationskanal, som stadigt ökat sin andel av reklamkakan de senaste 10 åren. För oss som jobbar med olika former av upplevelser är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder expertis inom många olika fält. Det är därför extra glädjande att vi kunnat knyta till oss en sponsringsstrategi, säger Fredrik Göransson, vd på Nine Yards i ett pressmeddelande.
Håkan Leeman har arbetat med sponsring i olika roller sedan mer än 25 år tillbaka. Han har varit ansvarig för Sponsor Hospitality under OS i Lillehammer 1994, varit vd och projektledare i Swedish Match i Whitbread – nuvarande Volvo Ocean Race, samt varit vd i flera olika sponsringsföretag.
De senaste 12 åren har han framför allt varit rådgivare i sponsringsfrågor för stora svenska företag, och har bland annat på Erikssons och BMW.
Så säger Håkan själv om den nya rollen:
– Det känns fantastiskt inspirerande att få vara med och fördjupa synen på upplevelser, genom att bidra med min kunskap om vad modern sponsring kan vara. Eftersom en av de mest tydliga utvecklingarna de senaste åren är vikten av aktivering av sponsorskap, så har event och sponsring närmat sig varandra. Därför känns det här helt rätt på många sätt.