– Vi är mycket glada över att välkomna Ocean Outdoor som Premium Partner till BNP Paribas Nordic Open. Genom detta samarbete kommer vi kunna lyfta fram turneringen på ett helt nytt sätt och nå ut till en bredare publik i hela landet. Ocean Outdoor är en innovativ och ledande aktör inom digital utomhusreklam, och vi ser fram emot att tillsammans skapa en unik upplevelse både för våra fans och för alla som passerar deras skärmar. Tillsammans kommer vi att göra tennis mer synligt och tillgängligt än någonsin tidigare, säger Rasmus Hult, vd för arrangören av BNP Paribas Nordic Open.
Ocean Outdoor är en ledande och mycket kreativ aktör inom Digital Out of Home (DOOH). Genom att omsorgsfullt välja de mest välbesökta och bästa lägena omvandlar det välrenommerade företaget ytor till platser. Ocean Outdoor är Sveriges största ägare av digital utomhusreklam i köpcentrum.
– Vi är stolta över vårt partnerskap med denna högklassiga tennisturnering som bjudit på många klassiska tennisögonblick genom åren. Det intresse, engagemang och känslor som BNP Paribas Nordic Open skapar, ser vi att vårt stora nätverk inom Digital Out of Home har en viktig roll att förmedla brett så fler får uppleva tennisens och turneringens magi, säger Martin Landeby, Joint Managing Director på Ocean Outdoor.
Den 55:e upplagan av BNP Paribas Nordic Open spelas den 12-20 oktober i Kungl. Tennishallen. Topp 10-spelarna Casper Ruud och Grigor Dimitrov, formstarka Tommy Paul och Alexei Popyrin, framtidsnamnen Brandon Nakashima och Luciano Darderi samt Grand Slam-suveränerna Matteo Berrettini och Stan Wawrinka är några av de världsstjärnor som har anmält sig till årets turnering.
Ocean Outdoor _ Nordic Open




