Onemotion IMC:s känslobutik tar guld på Bea World Festival
Den svenska byrån Onemotion IMC har vunnit guld i kategorin Integrated Event på den prestigefyllda Bea World Festival, en av världens mest erkända tävlingar inom livekommunikation. Festivalen samlar de bästa byråerna från hela världen för att tävla. Årets upplaga, 2024, hölls i Rom och lockade ledande branschaktörer för att hylla banbrytande idéer, nätverka och inspireras. Med kategorier som sträcker sig från digitala kampanjer till integrerade event är Bea World Festival en plattform som sätter standarden för framtidens kommunikation och upplevelser.
Onemotion IMC:s bidrag, Break the Silence, utvecklat för Stockholm Live, imponerade på juryn genom sin innovativa integration av olika kommunikationskanaler.
På plats i Rom för att ta emot utmärkelsen fanns Onemotion IMC:s Creative Lead Wilhelmina Gabriele och Creative Director Tomasz Pienazek, som representerade teamet bakom detta banbrytande projekt.
– När idén om världens första butik där du betalar med känslor föddes ville vi bryta dialogsbarriärer och låta emotionell storytelling skapa verklig förändring. Vi är stolta över att projektet har berört och engagerat inte bara målgruppen utan också en internationell jury, vana vid att bedöma livekommunikation i världsklass, säger Wilhelmina Gabriele, Creative Lead.
– Guldet är ett fantastiskt erkännande för hela teamet på Onemotion IMC, och jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans, säger Tomasz Pienazek, Creative Director.
Onemotion IMC fortsätter att utmana gränserna för kreativ kommunikation och skapa upplevelser som engagerar både hjärta och hjärna.