Medarbetargrupp med kvinnlig majoritet förvärvar PS Occasion
Brand experience byrån PS Occasion, kommer från och med idag att ägas och drivas av en grupp medarbetare under ledning av VD Marie Lasota. Det är 13 medarbetare, som tillsammans representerar alla yrkesroller i bolaget och är aktiva i verksamheten, som förvärvar aktierna från Occasion-grundaren och ledningsgruppen, i styrelsen och i ledande befattningar inom bolaget.
– Vi investerar i PS Occasion som en kärleksförklaring till vår vision och för att vi vill forma och vidareutveckla den verksamhet vi brinner för. Att jag tillsammans med mina kollegor nu äger byrån ger ett ännu större engagemang för att skapa de bästa upplevelserna för våra kunder, säger Marie Lasota. Brand experience är en framtidsbransch då varumärkesupplevelsen blir alltmer strategiskt viktig för företag.
– Det är med varm hand jag lämnar över till de bästa inom branschen. Det känns otroligt bra att veta att de som tar vid kommer vara de som driver branschen framåt och skapar morgondagens bästa varumärkesupplevelser, säger Mattias Trotzig.
2019 slogs konkurrenterna PS Communication och Occasion samman och bildade Sveriges största brand experience-byrå PS Occasion. I samband med sammanslagningen lyftes hållbarhetsfrågor högst upp på agendan och PS Occasion ligger nu i framkant inom både ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet. De senaste två åren har påskyndat digitaliseringen av möten och ökat behovet av hybridlösningar, där PS Occasion gjort stora investeringar i ett breddat digitalt erbjudande. Bolaget har högt satta mål och fortsätter utmana branschen med ambitionen att ligga steget före på den svenska marknaden.
– Vi väljer att gå mot trenden där byråer köps upp av globala nätverk och ägandet flyttar allt längre från verksamheten och inte minst, kunderna. Att kunna omsätta idéer utan att behöva förankra med externa ägare ger oss ett försprång på marknaden, säger Marie Lasota. Alla ägare har lång erfarenhet inom branschen och kan yrket i grunden, majoriteten av oss har dessutom jobbat tillsammans länge. Det är en styrka att vi som jobbar med upplevelser och skapar den faktiska kundnyttan är de som nu styr och utvecklar PS Occasion framåt.
De nya ägarna är
Kent Lovén, Art Director
Tanja Rutherhagen, Brand Strategy
Anna Pesula, Head of Sustainability
Martin Karlsson, Creative producer
Pia Möller, CFO
Magnus Nygren, Agency Manager Gothenburg
Richard Farman, Creative Director
Anna Keszler, Head of Production Managers
Daniel Petersson, Account Director
Marie Lasota, Managing Director
Fredrik Håkansson, Head of Creatives
Julia Basic, Agency Manager Stockholm
Aprilia Biveson, Head of Sales
Om PS Occasion
PS Occasion är ett av Sveriges största bolag inom brand experience. Bolaget har cirka 55 engagerade medarbetare och jobbar med bolag som till exempel KPMG, Telia, EQT, Tink, och Coca-Cola.