Quality Hotel satsar på utveckling av tekniska lösningar. Nu lanseras röststyrning som bygger på att 20 procent av alla sökningar på mobila enheter sker via röststyrning. Med tjänsten kan gäster styra tekniska funktioner, få personlig service och få kontakt med hotellets personal. Detta görs genom att tala med en Amazon-enhet som i sin tur kommunicerar med hotellets personal via sms. Just nu installeras funktionen i konferensavdelningarna på Quality Hotel i Göteborg, Malmö, Stockholm och Oslo.
Tjänsten ska förbättra serviceupplevelsen
– I vår ambition om att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen undersöker vi ständigt nya alternativ som kan förenkla, effektivisera och lyfta upplevelsen för våra gäster. Amazon Echo gör det lättare och roligare för hotellvärdar och mötesentusiaster att komma i kontakt med varandra och få snabb respons. Detta är ett bra exemplet på hur teknik kan användas för att förbättra serviceupplevelsen, säger Susanna Ståhl, Director of Operation, Quality Hotel Sverige & Danmark.
Systemet lär sig eftersom den får frågor. När tjänsten har testats på de utvalda hotellen kommer den att utvärderas och eventuellt introduceras på kedjans övriga hotel i Skandinavien.