eventeffect.se
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Årets eventchef

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2021-08-22 | Gästskribent | Möteskultur

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”
Per Furumo

NU VÄNTAR DET GAMLA NORMALA

Oavsett mötesform – frågor om retorik och möteskultur är alltid aktuella. Så vad har vi då lärt oss av pandemin beträffande möten?

Många intygar säkert att det gått ganska bra. Vi blev snabbt bekväma med de digitala mötesverktygen, saker och ting rullade på. Blev det nya normala.

Vad gäller de pedagogiska och retoriska aspekterna rörande allting som åstadkommer ännu bättre, levande och givande möten stod sig det gamla normala gott. D v s också när det nya normala tog över fortsatte de pedagogiska uppsåten att lysa med sin frånvaro på de flesta arbetsplatser.

Dock gjordes erfarenheter som säkert de flesta känner igen sig i. Den digitala stumheten och trubbigheten kan vara förödande. Men som sagt, det funkade ju hyfsat ändå. Trots allt som oftast ett minimum av pedagogiska åtgärder.

Och så har det väl nästan alltid varit i svensk möteskultur. I det gamla normala ägnades ju inte heller nämnvärd tid åt att på djupet förändra och utveckla möten och presentationer. Jo, okej, en och annan kurs i presentationsteknik kanske, för de hängivna. MEN- vill vi inte mer? Möten och anföranden med energi och lust, möten – nu tycker säkert någon att jag tar i så jag spricker – att se fram emot borde vi väl alltid eftersträva?

Även om pandemin inte släppt sitt grepp så räknar nu de flesta med att hösten kommer att medföra fler fysiska möten igen. Många av oss längtar verkligen till det gamla normala. Att få ta del av varandras personer fullt ut, att bekräfta och bli bekräftad med alla små nyanser som är en självklar del av mänsklig interaktion men som så lätt uteblir i det digitala sammanhanget. Som betyder oerhört mycket för hur vi hör, förmedlar, uppfattar och tar in budskap utan att vi tänker på det. Det digitala mötet kommer förstås att ta fortsatt stor plats, men det fysiska blir så mycket viktigare.

Ytterligare en mötesform som med säkerhet kommer att bli vanligare är hybridmötet. Alltså deltagare fysiskt på plats och deltagare via länk. Utmaningen här blir att se till att länkdeltagarna i möjligaste mån deltar på samma villkor som de som är på plats. Att man inte bara tittar på ett möte.

Hur ska vi då göra för att i höst ta nya, friska, mötestag? Hur kan vi utnyttja erfarenheterna från pandemins digitala möten för att förbättra både dessa, hybridmötena men inte minst de fysiska?

Här följer några tankar/förslag att ta med inför det gamla och men självklart också det nya normala. Kom ihåg, oavsett benämning är framgångsfaktorerna till största del de samma oavsett forum.

*Incheckning. Många har säkert erfarit att digitala möten många gånger liksom bara börjar. Synd, för det kan ha en negativ effekt, åstadkomma mindre engagemang, ibland likgiltighet hos flera mötesdeltagare. I det fysiska mötet kan incheckningen, småpratet sköta sig själv. Men ta inte detta för givet. Säkra att alla kommer till tals även om man är tjugo personer, att var och en bara säger något. Det där som ibland kallas kallprat skulle lika gärna kunna kallas varmprat. Den psykologiska effekten av detta kan vara enastående positiv, bra mötesatmosfär är enbart av godo. Värna alltid – digitalt eller                                  fysiskt – om incheckningen.

*Delaktighet. Säkra delaktighet och involvering, säkra att alla kommer till tals under mötets gång. Ett sätt att åstadkomma detta är att då och då be deltagarna diskutera frågor två och två, alltifrån någon minut till flera minuter. Det blir då helt naturligt att som mötesledare rikta sig till var och en. Alla kommer till tals på ett annat sätt än när man enbart låter frågan vara fri.

En variant på detta är att ställa en fråga och sedan uppmana till egen reflektion i 0,5 till en minut. Detta är användbart särskilt i det digitala sammanhanget men kan med fördel praktiseras också i det fysiska. Återigen blir det helt naturligt, ingen riskerar att känna sig utsatt, att rikta sig direkt till                          olika mötesdeltagare.

*Variation. Eftersträva variation i mötesdisposition och upplägg. Variation gör oss alerta och ökar den mentala närvarandenivån. I den digitala kontexten är det extra stor risk för monotoni och enformighet. Alla vet att så kan vara fallet även i den fysiska.

*Frågor. Ställ frågor genomgående. Väldigt mycket av det vi säger kan vändas till frågor, oavsett om det handlar om information, redovisning eller annat. Frågor har en triggande effekt och bäddar för mental närvaro hos deltagarna. Gäller förstås i alla mötessammanhang.

*Nyfikenhet! Fundera på hur du som mötesledare eller presentatör, fysiskt eller digitalt, ständigt kan trigga, attrahera, stimulera, skapa nyfikenhet. En nyfiken deltagare är alert och deltar fullt ut.

*Tilltal/den muntliga leveransen. Det är alltid mycket mer än innehållet i sig som påverkar hur ett budskap uppfattas och tas emot. Levande, uttrycksfull muntlig kommunikation ökar förutsättningarna för lyssning och interaktion. Motsatsen, blek, blodfattig kommunikation, kan, oberoende av sammanhang, vara förödande.

I det nya såväl som i det gamla normala: Vad vi säger är viktigt – HUR kan avgöra genomslaget!

Av: Per Furumo Voice and Message 

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

De flesta företagen saknar en plan för att hantera hybridmöten

De flesta företagen saknar en plan för att hantera hybridmöten

Hybridmöten är smarta men kan också skapa en känsla av distans inom grupper som behöver samarbeta över fysiska och digitala gränser. Ändå har bara en tredjedel av svenska företag satt upp tydliga riktlinjer för hur hybridmöten ska hanteras.

If siktar på att halvera affärsresorna 2022

If siktar på att halvera affärsresorna 2022

If har beslutat att behålla den digitala möteskulturen från pandemin och minska resandet. Det nya resmålet är att minska affärsresorna med 50 procent 2022 jämfört med 2019 – det senaste normala reseåret.

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Annons

Visst är det praktiskt med onlinemöten från frukostbordet, men när pandemirestriktionerna lättat längtar vi efter något annat. På Tekniska museet är trenden tydlig: självklart vill vi träffas IRL, men nu måste möten och konferenser kryddas med färgstarka upplevelser.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
  • Lista: Konferenslokaler i Helsingborg
  • Jespers bästa tips för en lyckad kickoff
  • Lista: 10 eventlokaler i Visby
Dags att planera för höstens event – blir det ett hybridevent?

Skapa vassare marknadskommunikation och event med rätt digital kommunikationsplattform!

Annons

Det har ju inte undgått någon att den digitala utvecklingen har varit enorm under det senaste året, vi har alla varit mer eller mindre tvungna att ställa om och nu när vi börjar se ljuset i tunneln uppstår nya behov. Vi har länge pratat om den ökade efterfrågan på hybridevent och det har vi verkligen upplevt i allt högre utsträckning de senaste veckorna då fler och fler planerar för höstens event.

Upphandlingar

  • Kommun upphandlar tjänster från eventbyrå
  • Upphandling av filmproduktion till Skolinspektionen
  • Upphandling av tekniker till evenemang
  • Föreläsare se hit! – Upphandling av podcastreporter
  • Statens Skolinspektion upphandlar eventbyrå

Eventarenan

Hybrid – så kan alla vara med!

Hybrid – så kan alla vara med!

Annons

Vissa anpassningar verkar vara här för att stanna. Vi märker att trots släppta restriktioner fortsätter många kunder att genomföra sina event i hybridform. Dels för att de ökar antalet deltagare på konferensen, även de som inte kan kunde resa kan komma. Och dels för att det fortfarande helt enkelt känns tryggare. 

Inspiration

BotaniCar – framtidens bilevent

BotaniCar – framtidens bilevent

Inspiration

Norrvikens trädgårdar i Båstad kommer i sommar bli platsen för framtidens motorevenemang helt nytt i sitt slag. Under perioden 4-6 augusti samsas innovation, framtid och teknik med design, natur och passion.

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

Festival

Fram till den 11 juni kommer festivalens besökare kunna beställa varor från foodora market direkt på festivalområdet genom Q-handelsbolagets livsmedelskedja som just nu stöper om livsmedelsbranschen i rasande fart med leveranser inom 15 minuter.

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Inspiration

När någon är ett riktigt proffs verkar allt så enkelt. Gladys del Pilar har tävlat i Mellon fem gånger, varit med i musikaler som Abba the true story, Fame och En värsting till syster. När hon står för underhållningen höjs tempen rejält!

Eget skärgådesområde för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Eget område för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Inspiration

Nu skaps en ny eventdestination beläget vid Stockholms vackra inlopp och början av skärgården. Kajen har som målsättning att bli Stockholms nya mat-, nöje- och aktivitetsdestination.

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Inspiration

Frida Adamsson är gymnasieingenjören och fd CAD-konstruktören som efter livets utmaningar och omständigheter hittade sin passion i att arbeta med människor och kreativitet. – Jag har alltid själv haft fallenhet för att minnas bättre i bilder och symboler för att komma i håg vad föredragshållaren pratat om, säger hon.

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Inspiration

Listan är lång av ovanliga båtar som fångar betraktarens uppmärksamhet, tack vare dess skönhet eller också på grund av dess praktiska funktioner. Det kan röra sig om 200 år gamla piratskepp, design-båtar i vintage eller varför inte en hederlig gammal bastubåt!

Erik Olkiewicz är en svensk hypnotisör som uppträder med en hypnosshow

Han gör succé på företagsevent

Inspiration

Erik Olkiewicz gör succé på företagsevent med hypnosshow från Las Vegas. Du kan antingen se hypnosshowen som publik eller bli dess stjärna.

Flytande padel mitt i Stockholm

Flytande padel mitt i Stockholm

Inspiration

Stockholm Sea Padel, med sin uppmärksammade padelpråm, inledde säsongen på Skeppsbron i Stockholm den 1 maj och kommer att ligga där månaden ut.

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Inspiration

Bjud dina kollegor på en kickoff med utsikt på en härlig takbar. Här tipsar Eventeffect om takbarer i hela landet som du kan boka till nästa konferens.

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Annons

Han drivs av kreativ frihet och har en vardag som kantas av just det. Lär känna Albin Sturesson, grafisk designer på Homage, som är delaktig i en bred palett av projekt.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Nu söker vi Senior Event Manager för Mässor & Möten!
  • Teknik- och logistikansvarig Stockholm/Malmö
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager
  • Hummingbird söker en Project Coordinator
  • Account Manager till Koncept & Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Eventbyrå

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.
Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

De bästa kandidaterna att rekrytera är ofta personerna som har jobb och är framgångsrika i sina uppdrag. Läsarna av Eventeffect jobbar i industrin, de finns på köparsidan och i eventbranschen. Gemensamt för dem alla är nyfikenheten och att de vill hålla sig uppdaterade. Rivstarta hösten i din verksamhet genom att rekrytera några superkrafter!
Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Almedalsveckan 2022: Färre evenemang men besökarna väntas komma

— Jag tror Almedalsveckan vinner på att bara vara fem dagar och att besökarna kommer uppleva att det är en sund nivå nu när en del evenemang försvunnit, säger Mia Stuhre. Före pandemin var det många som upplevde att det var svårt att ens hinna besöka en bråkdel av alla de evenemang som erbjöds. Det finns en stor förväntan inför ...

Branschfolk

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

StoryTourist

Berättelser får nytt liv genom StoryTourists digitala upplevelseteknik

Branschfolk

Föreställ dig följande: du följer efter Sherlock Holmes längs Londons slingrande gator och gränder. Tillsammans ska ni lösa ett brott och nu letar du efter ledtrådar. I Köpenhamn strosar du längs kajen och utforskar strandpromenaden med berättelsen om den lilla sjöjungfrun som en röd tråd. StoryTourist är en ny digital upplevelse, där du som lyssnare kan kliva in i en berättelse och uppleva den på de platser där den utspelar sig.

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Aktuellt

Svenska Mässan Gothia Towers är en fantastisk mötesanläggning med ett brett utbud med allt från mindre styrelserum på 28:e våningen till kongresshall och stora mässytor.

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Folk i karriären

Micael Worbin blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

Han blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

På nytt jobb

Den 1 oktober börjar Micael Worbin som hotellchef för Skara Stadshotell. − Det känns väldigt spännande och jag ser fram emot hösten, säger Micael.

Han tar över som koncernchef för Carotte

Han tar över som koncernchef för Carotte

På nytt jobb

I en snart 8 år lång förändrings- och tillväxtresa har Christian Mertzig varit VD och Koncernchef för Carotte. Från augusti 2022 byter Carotte operativt ledarskap och Oscar Ohlsén tillträder rollen som Koncernchef för Carotte. Mertzig kvarstår som ägare och arbetande styrelseordförande med fokus på koncernens techinvesteringar.

Maria Skarve

Hon blir ny marknadchef på Svenska Möten

På nytt jobb

Nu är det klart att Maria Skarve blir ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.

Gästskribenter

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Gästskribent

Johan Strand är ny krönikör på Eventeffect, en kreativ idéspruta som med sin gedigna erfarenhet kommer att bjuda på reflektioner och insikter från mäss- och eventbranschens alla format. I denna krönika belyser han vikten av att branschens aktörer gemensamt lyfter blicken inför återstarten av mässor inför 2022.

Dags att planera för höstens event – blir det ett hybridevent?

Skapa vassare marknadskommunikation och event med rätt digital kommunikationsplattform!

Annons

Det har ju inte undgått någon att den digitala utvecklingen har varit enorm under det senaste året, vi har alla varit mer eller mindre tvungna att ställa om och nu när vi börjar se ljuset i tunneln uppstår nya behov. Vi har länge pratat om den ökade efterfrågan på hybridevent och det har vi verkligen upplevt i allt högre utsträckning de senaste veckorna då fler och fler planerar för höstens event.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff